Το παράλληλο πρόγραμμα σπουδών στο μάθημα της πληροφορικής και οι επικρατούσες αντιλήψεις στη σχολική κοινότητα

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



The hidden curriculum of the lessons of informatics and perceptions in secondary schools
Το παράλληλο πρόγραμμα σπουδών στο μάθημα της πληροφορικής και οι επικρατούσες αντιλήψεις στη σχολική κοινότητα

Venetis, Stamatios
Βενέτης, Σταμάτιος

PhD Thesis

2015


Η παρούσα διατριβή μελετά τις λειτουργίες του Παράλληλου Προγράμματος Σπουδών μέσα από την εφαρμογή στη πράξη του μαθήματος της Πληροφορικής και των ΤΠΕ στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, τη σχολική περίοδο 2011-2012. Εξετάζει κατά πόσο το μάθημα της Πληροφορικής και των ΤΠΕ συμβάλλει στην ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων και ικανοτήτων για την κατανόηση και ωφέλιμη χρήση του Η/Υ και του Διαδικτύου. Το δείγμα αποτελείται από τρεις αντιπροσωπευτικές σχολικές μονάδες όπου μέσα από αδόμητες συνεντεύξεις (καθηγητών πληροφορικής, διευθυντών, μαθητών και γονέων) και αβίαστη παρατήρηση του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος φανερώνεται το τι πραγματικά μαθαίνουν οι μαθητές στα ελληνικά σχολεία.
The main purpose of this study is to investigate the functions of Hidden Curriculum on the relationship between culture of schooling and Internet usage. This study explores the Hidden curriculum theory and practice and its relation to Information and Communications Technologies courses in Secondary Education. The sample is taken from three secondary schools of Piraeus during a school year (from September 23, 2011 until June 30, 2012). Classroom observation, interviews of students, teachers, principals, and parents, and assessment of curriculum and other materials in each classroom were used to collect evidence.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνιολογία
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Ψηφιακό χάσμα
Organization of schooling
Social Sciences
Εκπαίδευση
Unwritten curriculum
Παράλληλο πρόγραμμα σπουδών
Άρρητο πρόγραμμα σπουδών
Κοινωνικοποίηση
Sociology of education
Hidden curriculum
Education
Sociology
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία
Digital divide & knowledge gap
Socialization
Culture
Οργανωτική σχολική κουλτούρα

Greek

Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Panteion University of Social and Political Sciences

Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)