The education of children of political refugees from civil war in the peoples Republics of Eastern Europe

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η εκπαίδευση των παιδιών των πολιτικών προσφύγων του εμφυλίου πολέμου στις Λαϊκές Δημοκρατίες της Ανατολικής Ευρώπης
The education of children of political refugees from civil war in the peoples Republics of Eastern Europe

Popa, Eleni
Πόπα, Ελένη

PhD Thesis

2015


Σκοπός της διατριβής ήταν να καλύψει ένα μέρος του κενού της έρευνας για το ελληνόφωνο εκπαιδευτικό έργο των πολιτικών προσφύγων, να φωτίσει διαστάσεις του σε συνθήκες «προσωρινής διαμονής» στις τότε σοσιαλιστικές χώρες, ώστε να κατανοηθούν καλύτερα οι εξελίξεις, οι οποίες ακολούθησαν τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο και τον αντίκτυπο που άφησαν στο έργο της εθνικής και σοσιαλιστικής διαμόρφωσης της νέας γενιάς προσφύγων. Στο πρώτο μέρος εξετάστηκαν θέματα όπως η εγκατάσταση και η προσαρμογή των πολιτικών προσφύγων στις πρώην σοσιαλιστικές χώρες μαζί με θέματα οργάνωσης, λειτουργίας και ιδιαιτερότητας του ελληνόφωνου εκπαιδευτικού συστήματος. Θέματα όπως η ειδική εκπαιδευτική μεθοδολογία, η καλλιέργεια της μητρικής γλώσσας σε ξενόγλωσσο περιβάλλον, η διγλωσσία και η διαπολιτισμική αγωγή, καθώς και η διαδικασία διάπλασης πανανθρώπινης συνείδησης παράλληλα με την εθνική και σοσιαλιστική έρχονται να φωτίσουν σημαντικές πτυχές του διαμορφωτικού έργου της προσφυγιάς. Στο δεύτερο μέρος της διατριβής, η έρευνα μέσω της χρήσης της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου σημαντικού αριθμού σχολικών εγχειριδίων λογοτεχνίας, ιστορίας και γεωγραφίας, επεδίωξε να εξετάσει έναν από τους τρόπους μετάδοσης κυρίαρχων αξιών και πεποιθήσεων που συνέβαλαν στη διάπλαση της προσωπικότητας της προσφυγικής νεολαίας.
The aim of the thesis was to cover part of the gap of research on the Greek-speaking educational work of political refugees, to illuminate dimensions in conditions of "temporary stay" in the then socialist countries in order to better understand the developments that followed the Greek civil war and the impact left by the work of national and socialist shaping of a new generation of refugees. The first part examined issues such as installation and adjustment of political refugees in the former socialist countries with the organization, operation and specific characteristics of the Greek-speaking education system. Issues such as special educational methodology, the cultivation of the mother tongue in foreign language environment, bilingual and intercultural education, as well as the conformation of a pan-human consciousness process alongside national and socialist come to illuminate important aspects of the formative work of refugees. In the second part of the thesis, research through the use of qualitative content analysis of a significant number of school literature textbooks, history and geography sought to address one of its modes of transmission of dominant values and beliefs that contributed to shaping the personality of refugee youth.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνιολογία
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Μητρική γλώσσα
Political refugees
Social Sciences
Native language
Intercultural education
Εκπαίδευση
Εγχειρίδια
Coursebooks
Qualitative content analysis
Education
Sociology
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία
Διαπολιτισμική αγωγή
Ποιοτική ανάλυση περιεχομένου
Πολιτικοί πρόσφυγες

Greek

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)