Η διδασκαλία των λατινικών στη μέση εκπαίδευση

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Latin teaching in greek secondary schools
Η διδασκαλία των λατινικών στη μέση εκπαίδευση

Ioanna, Zioga
Ζιώγα, Ιωάννα

PhD Thesis

2015


This dissertation will examine Latin teaching in the Greek secondary education system. While its ultimate goal is to genuinely present the basic characteristics of Latin teaching as it stands in the Greek school system today, it also aims to make suggestions towards helping Latin come out of the crisis it is going through today. We presented the history of Latin in Greek education and briefly considered Latin teaching in Germany, Great Britain and Italy. Then we tried to give a clearer picture of Latin teaching in greek school system today, by way of original research (questionnaire). In the last chapter -looking toward the future- we attempted to point out the reasons that make learning Latin attractive, interesting and useful and suggested specific interventions for the existing curriculum, in the hopes of creating a more active and meaningful approach for the subject. Finally, this chapter provides a brief theoretical reference to teaching methodology, and closes with four lesson plans, which are aimed at moving theories discussed in this paper to practical classroom application.
Στόχος της διατριβής ήταν η αποτύπωση των βασικών χαρακτηριστικών της διδασκαλίας του μαθήματος των Λατινικών στη Μέση Εκπαίδευση αλλά και η διατύπωση προτάσεων για την έξοδο του μαθήματος από την κρίση την οποία διέρχεται σήμερα. Παρουσιάσαμε τη διαδρομή του μαθήματος των Λατινικών στη νεοελληνική εκπαίδευση και στη συνέχεια επιχειρήσαμε να δούμε τι συνέβη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Γερμανίας, της Μ. Βρετανίας και της Ιταλίας σε σχέση με τη διδασκαλία των Λατινικών. Ακόμη προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε μια όσο το δυνατόν σαφή και πλήρη εικόνα αναφορικά με τη διδασκαλία των Λατινικών και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα βασιζόμενοι σε έρευνα μέσω ερωτηματολογίων. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας, επιχειρήσαμε να αναδείξουμε λόγους που θα μπορούσαν να καταστήσουν το μάθημα ελκυστικό, ενδιαφέρον και χρήσιμο και προτείναμε ένα ενδεικτικό νέο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για το μάθημα των Λατινικών, όπως και συγκεκριμένες παρεμβάσεις στο υπάρχον Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Τέλος, μετά από μια σύντομη θεωρητική αναφορά σε θέματα διδακτικής μεθοδολογίας, παρουσιάζουμε τέσσερα ενδεικτικά Σχέδια Διδασκαλίας του μαθήματος των Λατινικών, προσπαθώντας να εφαρμόσουμε στην πράξη όσα προηγουμένως προτείναμε θεωρητικά.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία

Humanities and the Arts
Latin
Languages and Literature
Διδασκαλία
Λατινικά
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Teaching
Γλώσσα και Λογοτεχνία

Greek

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)