The presentation of civil war violence (1940-1950) in post war fiction

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η παράσταση της εμφύλιας βίας (1940-1950) στη μεταπολεμική πεζογραφία
The presentation of civil war violence (1940-1950) in post war fiction

Anyfantakis, Iakovos
Ανυφαντάκης, Ιάκωβος

PhD Thesis

2015


Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις μεθόδους που καταγράφηκε η εμφύλια βία της δεκαετίας του '40 στην πεζογραφία. Προσεγγίζοντας τα λογοτεχνικά κείμενα ως μαρτυρίες αναλύει τους μετασχηματισμούς της μνήμης και την αλληλεπίδραση με την ιστοριογραφία και το πολιτικό πλαίσιο. Επεκτείνει τα ερωτήματα σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με την γεωγραφία και τις διαφορετικές μορφές που είχαν οι εμφύλιες συγκρούσεις κατά περιοχή, τα ζητήματα φύλλου αλλά και την αλληλεπίδραση μεταξύ των πεζογράφων.
The current study examines the different ways that the greek civil war violence of the 1940s has been depicted to literary fiction. Approaching texts of literatures as testimonies it analyzes the transformations of memory and the interraction with the political context. It exeeds its questions in matters that have to do with the geography and the different forms civil war conflicts had depending on the region, the importance of gender in the recollections and the interaction between the writers.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Ιστορία και Αρχαιολογία

Εμφύλιος πόλεμος
History and Archaeology
Humanities and the Arts
Civil war
Κατοχή - εμφύλιος
Ιστορία και Αρχαιολογία
Διαχείριση της μνήμης
Memory studies
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Civil war, Greek

Ελληνική γλώσσα

Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
Panteion University of Social and Political Sciences

Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.