Η ανάπτυξη του φωνητικού συστήματος κατά την εκμάθηση της γερμανικής ως ξένης γλώσσας: επίδραση ενδογλωσσικών και εξωγλωσσικών παραγόντων

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The development of the phonetic system in German as a foreign language: influence of interlingual and extralingual factors
Η ανάπτυξη του φωνητικού συστήματος κατά την εκμάθηση της γερμανικής ως ξένης γλώσσας: επίδραση ενδογλωσσικών και εξωγλωσσικών παραγόντων

Nikolakakis, Efstratios
Νικολακάκης, Ευστράτιος

PhD Thesis

2016


The aim of the thesis was to study the development of the phonetic system by Greek students of German as a foreign language. We discussed in detail the models of the phonetic system of a L2 and the predictions made by them, as well as the influence on the phonetic system of extra lingual factors such as age, experience, gender, teaching L2, the use of L2 and motivation of L2 learners. The validity of the predictions which these models make, as well as the effect of the above mentioned factors was examined empirically with the participation of Greek students of German. The students were tested in a number of exercises, particularly in the production of German front vowels. Moreover, we tested the effect of speech style on L2 speakers’ pronunciation.
Σκοπός της διατριβής ήταν η μελέτη της ανάπτυξης του φωνητικού συστήματος ελλήνων μαθητών της γερμανικής αποκλειστικά ως ξένης γλώσσας. Αναφερθήκαμε αναλυτικά στα μοντέλα ανάπτυξης του φωνητικού συστήματος μιας Γ2 και στις προβλέψεις στις οποίες προβαίνουν, καθώς επίσης και στην επίδραση εξωγλωσσικών παράγοντων, όπως η ηλικία, η εμπειρία, το φύλο, η διδασκαλία της Γ2, η χρήση της Γ2 και τα κίνητρα εκμάθησης των ομιλητών της Γ2. Η εγκυρότητα των προβλέψεων στις οποίες προβαίνουν τα μοντέλα αυτά, καθώς επίσης και η επίδραση των παραπάνω παραγόντων εξετάστηκαν εμπειρικά με την συμμετοχή ελλήνων μαθητών της γερμανικής. Οι μαθητές εξετάστηκαν σε ένα πλήθος ασκήσεων και ιδιαίτερα στην παραγωγή των μπροστινών φωνηέντων της γερμανικής γλώσσας. Επιπλέον, ελέγχθηκε η επίδραση του γλωσσικού ύφους στην προφορά των ομιλητών μιας Γ2.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία

Γλωσσική ανάπτυξη
Φωνητική ανάπτυξη
Humanities and the Arts
Phonetic development
Languages and Literature
Φωνητική
Εκμάθηση – κατάκτηση δεύτερης – ξένης γλώσσας
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Second – foreign language learning – acquisition
Phonetics
Language development
Phonology
Φωνολογία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας

BY_NC_ND




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.