The marine biology as word and image in the curriculum and textbooks for primary and secondary education: an interdisciplinary teaching approach

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η θαλάσσια βιολογία ως λόγος και εικόνα στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα σχολικά εγχειρίδια της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: μια διαθεματική διδακτική προσέγγιση
The marine biology as word and image in the curriculum and textbooks for primary and secondary education: an interdisciplinary teaching approach

Myronaki, Anna
Μυρωνάκη, Άννα

PhD Thesis

2016


In this doctoral thesis analyzed 19 textbooks to investigate the way in which data are accessed Marine Biology. The analysis of textbooks was made by Content Analysis. The purpose of this thesis is the presentation of Marine Biology in compulsory education. Done statistical processing 918 questionnaires with the program SPSS Statistics 20. The questionnaires were distributed to students sixteen years old attending the Dodecanese during the school year 2013˙ to explore knowledge and perceptions on issues of Marine Biology. The aim of this thesis is to contribute to identifying a teaching methodology on elements of Marine Biology. The results of the findings showed that there is little reference in Marine Biology in compulsory education. The quantitative analysis of the questionnaires showed that students hardly feel satisfied with their information on the Marine Biology. We propose an innovative action to debate, information and simultaneously the awareness of Marine Biology. We hope this thesis be the starting point of a broader assessment of both the Curriculum and school textbooks of Biology and of other related courses, in order to be enriched or modified in word and image.
Στην παρούσα διδακτορική διατριβή αναλύονται 19 σχολικά εγχειρίδια προκειμένου να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζονται στοιχεία της Θαλάσσιας Βιολογίας. Η ανάλυση των εγχειριδίων έγινε με τη βοήθεια της Ανάλυσης Περιεχομένου. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η παρουσίαση της Θαλάσσιας Βιολογίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Έγινε στατιστική επεξεργασία 918 ερωτηματολογίων με το πρόγραμμα SPSS Statistics 20. Τα ερωτηματολόγια μοιράστηκαν σε μαθητές δεκαέξι ετών που φοιτούσαν στα Δωδεκάνησα, κατά το σχολικό έτος 2013, ώστε να διερευνηθούν οι γνώσεις και οι αντιλήψεις τους σε θέματα Θαλάσσιας Βιολογίας. Στόχος της εργασίας είναι να συμβάλλει στην διαμόρφωση μιας διδακτικής μεθοδολογίας σχετικά με στοιχεία της Θαλάσσιας Βιολογίας. Από τα αποτελέσματα των ευρημάτων φάνηκε ότι γίνεται μικρή αναφορά στη Θαλάσσια Βιολογία στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Από την ποσοτική ανάλυση των ερωτηματολογίων φάνηκε ότι οι μαθητές νιώθουν ελάχιστα ικανοποιημένοι από την ενημέρωσή τους σχετικά με τη Θαλάσσια Βιολογία. Για αυτό τον λόγο προτείνουμε μία καινοτόμο δράση με στόχο τη συζήτηση, την ενημέρωση και ταυτόχρονα την ευαισθητοποίηση σε θέματα Θαλάσσιας Βιολογίας. Φιλοδοξούμε η εργασία αυτή να αποτελέσει το εναρκτήριο σημείο μιας ευρύτερης αξιολόγησης, τόσο του Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών όσο και των σχολικών εγχειριδίων της Βιολογίας καθώς και των υπόλοιπων συναφών μαθημάτων, προκειμένου να εμπλουτιστούν ή να τροποποιηθούν σε λόγο και εικόνα.

Φυσικές Επιστήμες ➨ Βιολογία

Marine Biology
Biological Sciences
Science textbooks
Curriculums
Βιολογία
Natural Sciences
Φυσικές Επιστήμες
Αναλυτικά προγράμματα
Σχολικά εγχειρίδια φυσικών επιστημών
Θαλάσσια Βιολογία

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου
University of the Aegean

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.