Η διδασκαλία των θερμικών φαινομένων μέσω συστήματος διαχείρισης μάθησης (Learning Managing System) σε μαθητές δημοτικού

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Teaching thermal phenomena to primary school students through Learning Management Systems (LMS)
Η διδασκαλία των θερμικών φαινομένων μέσω συστήματος διαχείρισης μάθησης (Learning Managing System) σε μαθητές δημοτικού

Skellas, Antonis
Σκέλλας, Αντώνης

PhD Thesis

2016


Σε αυτή την έρευνα σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε μία εκπαιδευτική παρέμβαση για τη διδασκαλία των Θερμικών Φαινομένων σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου. Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε με 2 μεθόδους: α) με παραδοσιακό τρόπο και β) με χρήση Πληροφορικής γενικά αλλά και ενός Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης (Learning Management System – LMS) που σχεδιάστηκε και διαμορφώθηκε ειδικά για την παρούσα μελέτη. Έλαβαν μέρος τρεις ομάδες μαθητών ηλικίας 10-12 ετών. Υπήρχαν δύο πειραματικές ομάδες και μία επιπλέον ομάδα ελέγχου και έγινε σύγκριση μεταξύ τους. Επιτεύχθηκε έτσι σύγκριση ανάμεσα σε παλιό και νέο σχολικό curriculum, στη διδασκαλία των Θερμικών Φαινομένων. Εκτός του προκαταρκτικού τεστ για τον έλεγχο του ερωτηματολογίου, σε κάθε ομάδα - με εξαίρεση την ομάδα ελέγχου - μετρήθηκε η γνώση σε 3 διαφορετικές στιγμές (pre, post και late-post) ώστε να μελετηθεί διεξοδικά ο βαθμός κατανόησης των εννοιών από τους μαθητές. Συγκριτικά, τα αποτελέσματα των 2 πειραματικών ομάδων από 3 διαφορετικές στιγμές δείχνουν αρχικά ότι οι εκπαιδευτικοί στόχοι επιτεύχθηκαν. Επίσης, φαίνεται η αρτιότητα αλλά και η προσθετική αξία του LMS που σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και δοκιμάστηκε. Τέλος, εκ πρώτης όψεως δείχνει το νέο σχολικό curriculum (είτε με χρήση LMS είτε χωρίς) να υπερέχει του παλαιού.
In this research, an educational intervention for the teaching of heat phenomena to elementary school students was designed, developed and implemented. Teaching was accomplished in two ways: a) in a traditional way, and b) by using Information Technology in general but also a Learning Management System (LMS) designed and formulated specifically for this study. Three groups of pupils aged 10-12 years participate. There were two experimental groups and one control group and a comparison was made between them. A comparison between old and new school curriculum was thus obtained, in the teaching of Thermal Phenomena. In addition to the preliminary test for the control of the questionnaire, in each group - with the exception of the control group - the knowledge was measured at 3 different moments (pre, post and late-post) in order to study thoroughly the students' understanding of the concepts. By comparison, the results of the 2 experimental groups from 3 different moments indicate initially that the educational objectives were achieved. It also shows the integrity and the add value of the LMS that was designed, developed and tested. Finally, at first glance it shows the new school curriculum (whether using or not using LMS) to excel in the old one.

Φυσικές Επιστήμες ➨ Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική

Primary education
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Διδασκαλία φυσικής
Thermal phenomena
Physics teaching
Computer and Information Sciences
Φυσικές Επιστήμες
Learning management systems
Systems Approach Model Dick & Carey
Συστήματα διαχείρισης μάθησης
Μοντέλο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Dick & Carey
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Natural Sciences
Θερμικά φαινόμενα

Greek

Πανεπιστήμιο Πατρών
University of Patras

Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης

BY




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)