Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Διεθνών Οργανισμών (ΟΟΣΑ-ΟΥΝΕΣΚΟ) στη ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και η ελληνική πραγματικότητα: συγκριτικός συσχετισμός του υπερεθνικού με τον εθνικό άξονα αναφοράς

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



The EU and the International Organizations (OECD-UNESCO) policy on the matter of teacher training and the greek reality: comparative correlation of the international and the national axis of reference
Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Διεθνών Οργανισμών (ΟΟΣΑ-ΟΥΝΕΣΚΟ) στη ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και η ελληνική πραγματικότητα: συγκριτικός συσχετισμός του υπερεθνικού με τον εθνικό άξονα αναφοράς

Patsiadou, Magdalini
Πατσιάδου, Μαγδαληνή

PhD Thesis

2016


The world today is changing in all spheres: technological, political, economic, social and cultural. Education has emerged at the forefront of the world’s concern over its future. While the “Knowledge –based society” is forming, the context of education is rapidly transforming. National education systems and schools will not be able to meet the challenges of globalization, unless teachers are at the centre of the changing process. Hence, much will be expected and much will be demanded of teachers. As they have a crucial role to play, teachers are considered as hard working professionals under demanding conditions. Teacher education and training are recognized as a continuous process, which begins with pre-service preparation and continues throughout the teacher’s professional career. In-service training is no longer seen as a remedy for deficiencies in initial education, but it is considered as a life-time learning process, able to professionalize teachers and improve the quality and effectiveness of their teaching methods. In-service training activities, based on a wide range of formal, non-formal and in-formal learning activities, often taking place within the school, must respond to each teacher’s specific needs.European Union, OECD and UNESCO play a crucial role in forming the global agenda for education. They have strongly influenced European education policy and the global neo-liberal discourse about educational reforms. The above international organizations realize that the professional status of teachers is changing rapidly. Τhey attach special importance to in-service training activities, in view of the current technological, economic and demographic changes. The European Commission works closely with Member States to help them develop and modernize their education and training policies for teachers.
Όλες οι πτυχές του σύγχρονου κόσμου αλλάζουν, σε τεχνολογικό, πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό επίπεδο. Η εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος για το τι μέλλει γενέσθαι. Καθώς η ¨Κοινωνία της Γνώσης¨ σχηματοποιείται, το εκπαιδευτικό γίγνεσθαι ραγδαία μετασχηματίζεται. Τα εθνικά εκπαιδευτικά συστήματα και τα σχολεία δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που προκαλεί το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης, αν οι εκπαιδευτικοί δεν βρεθούν στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής αλλαγής. Οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν ένα ρόλο-κλειδί, και για αυτό θα υπάρξουν πολλές προσδοκίες και πολλές απαιτήσεις από αυτούς. Στο σύγχρονο πλαίσιο, αντιμετωπίζονται ως επαγγελματίες που εργάζονται σκληρά, μέσα σε απαιτητικά εργασιακά περιβάλλοντα.Σε εθνικό και υπερεθνικό επίπεδο, η εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών γίνονται αντιληπτές ως ένα μαθησιακό συνεχές, που ξεκινά από την εισαγωγική εκπαίδευση και συνεχίζεται μέχρι το τέλος της επαγγελματικής τους πορείας. Η ενδο-υπηρεσιακή κατάρτιση δεν αντιμετωπίζεται πλέον αποκλειστικά ως αντιστάθμισμα στις ελλείψεις της αρχικής εκπαίδευσης, αλλά ως μια δια βίου μαθησιακή διαδικασία, ικανή να αυξήσει τον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών, βελτιώνοντας την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των διδακτικών τους μεθόδων. Τα προγράμματα ενδο-υπηρεσιακής εκπαίδευσης/κατάρτισης, -τα οποία περιλαμβάνουν ένα μεγάλο αριθμό δραστηριοτήτων τυπικής, μη τυπικής και άτυπης μάθησης-, πρέπει να ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας.Η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο ΟΟΣΑ και η ΟΥΝΕΣΚΟ διαδραματίζουν ένα σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της παγκόσμιας εκπαιδευτικής ατζέντας. Επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική και την εξέλιξη της νεο-φιλελεύθερης συζήτησης για την αναγκαιότητα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων. Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικευμένες αλλαγές σε επίπεδο τεχνολογίας, οικονομίας και δημογραφίας, αποδίδουν μεγάλη σημασία στην ενδο-υπηρεσιακή κατάρτιση και συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση μάλιστα συνεργάζεται στενά με τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών, προκειμένου να τις βοηθήσει να εξελίξουν και να εκσυγχρονίσουν τα εθνικά συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών τους.Το εθνικό μας σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης εκπαιδευτικών προσπαθεί να ολοκληρώσει τις αναγκαίες προσαρμογές με τα υπερεθνικά πρότυπα. Αν και διαχρονικά βελτιώνεται, απομένουν ακόμα πολλά να γίνουν ώστε να καταστεί περισσότερο συγκρίσιμο και ανταγωνιστικό, με βάση τις ευρωπαϊκές και διεθνείς τάσεις. Κρίνεται απαραίτητο το να προετοιμάσουμε ένα συνεκτικό και αποτελεσματικό σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης των Ελλήνων εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο του γενικότερου εκσυγχρονισμού του εθνικού εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Social Sciences
UNESCO
Globalization
Εκπαίδευση
ΟΥΝΕΣΚΟ
Συγκριτική εκπαίδευση
Ευρωπαϊκή Ένωση
Ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Educational policy
OECD
European Union
Education
Comparative education
Κοινωνικές Επιστήμες
In service training and teacher’s professional development
Life long learning
ΟΟΣΑ
Παγκοσμιοποίηση
Εκπαιδευτική πολιτική
Διά βίου μάθηση

Greek

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
University of Peloponesse

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)