Αποτίμηση του θεσμού του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: απόψεις διατελεσάντων προέδρων του

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



An evaluation of the institution of the Greek Pedagogical Institute: viewpoints of its former presidents
Αποτίμηση του θεσμού του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: απόψεις διατελεσάντων προέδρων του

Goupou, Drosia
Γούπου, Δροσιά

PhD Thesis

2017


The current thesis is part of the wider scope of the educational policy. More specifically, the institution of the Greek Pedagogical Institute is treated and debated both theoretically and empirically. The theoretical analysis of the wider frame and basic aspects of the institution is complemented with a qualitative research approach. The purpose of the research was the examination of the views of former presidents of the Greek Pedagogical Institute on the institution itself. In particular, the views of six former presidents on the Institute’s physiognomy, organization and operation, projects, framework of cooperation and contribution to education have been recorded through semi-structured interviews. The analysis of the material was achieved with the method of qualitative content analysis. The findings which resulted from this research illustrate a portrait of the Greek Pedagogical Institute. They comprise an all-embracing assessment of a long-lasting and multi-faceted institution, which contributed in the implementation of different educational policies, the endorsement of educational reforms, as well as the promotion and introduction of innovations in education.
Η παρούσα διδακτορική διατριβή εντάσσεται στο ευρύτερο πεδίο της εκπαιδευτικής πολιτικής. Συγκεκριμένα, έχει ως αντικείμενο πραγμάτευσης και συζήτησης το θεσμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο οποίος εξετάζεται θεωρητικά και εμπειρικά. Τη θεωρητική ανάλυση του ευρύτερου πλαισίου και βασικών πτυχών του θεσμού συμπληρώνει μια ποιοτική ερευνητική προσέγγιση. Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση απόψεων διατελεσάντων προέδρων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το θεσμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Ειδικότερα, μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων καταγράφηκαν οι απόψεις έξι διατελεσάντων προέδρων για τη φυσιογνωμία, την οργάνωση και λειτουργία, το έργο, το πλαίσιο συνεργασίας και τη συμβολή του θεσμού στο χώρο της εκπαίδευσης. Η ανάλυση του υλικού έγινε με τη μέθοδο της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Οι διαπιστώσεις που προέκυψαν προβάλλουν μια εικόνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Συνιστούν μια συνολική αποτίμηση ενός πολυετούς και πολύπλευρου θεσμού που συνέβαλλε στην υλοποίηση της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής, την υποστήριξη των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, καθώς και την προώθηση και εισαγωγή καινοτομιών στο χώρο της εκπαίδευσης.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Social Sciences
Education
Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Ανάλυση περιεχομένου
Educational reform
Εκπαιδευτική πολιτική
Pedagogical Institute
Educational policy
Content analysis

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.