Το λύκειο και το φροντιστήριο στην πρόσβαση των μαθητών στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: απόψεις εκπαιδευτικών

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



High school (lykeio) and tutoring (frontistirio) on students access to greek higher education: views of secondary educators
Το λύκειο και το φροντιστήριο στην πρόσβαση των μαθητών στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: απόψεις εκπαιδευτικών

Polymili, Aikaterini
Πολυμίλη, Αικατερίνη

PhD Thesis

2017


Σκοπός της διατριβής ήταν η έρευνα των απόψεων εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναφορικά με τους λόγους που ωθούν τους μαθητές στην Ελλάδα να παρακολουθούν φροντιστήριο, τους λόγους για τους οποίους η επίσημη πολιτεία δεν έχει καταφέρει να περιορίσει το φαινόμενο παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες της, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους θα ήταν ίσως εφικτό το φροντιστήριο να πάψει να θεωρείται απαραίτητο από γονείς και μαθητές. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 75 Γενικά Λύκεια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σε δείγμα 785 εκπαιδευτικών. Διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ως σημαντικότερο λόγο προσφυγής στο φροντιστήριο την αύξηση της πιθανότητας της επιτυχούς εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αναγνώρισαν τον καθοριστικό ρόλο του φροντιστηρίου συγκριτικά με το σχολείο ως προς την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας, το επίπεδο της επαρκούς προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις, του βαθμού κατάρτισης στο γνωστικό αντικείμενο και το επιπλέον διδακτικό υλικό που παρέχεται. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εκτίμησαν ότι η κατάσταση ίσως θα μπορούσε να αναστραφεί με μία ουσιαστική μεταρρύθμιση στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα αποσυνδέει το Λύκειο από τις εισαγωγικές εξετάσεις (πανελλήνιες).
The purpose of the present study was to examine the views of secondary educators/teachers regarding factors that influence students’ decision in Greece to attend “frontistirio”. In addition, this study attempted to explore why the state has been unable to eliminate this phenomenon despite repeated announcements to the contrary and the ways in which it might be possible the “frontistirio” to stop being considered essential by parents and students. Using a survey, 785 teachers from 75 high schools (“lykeia”) in the two largest cities of Greece (Athens and Thessaloniki) participated in the study. Findings showed that increased chances of entering tertiary education was identified by school teachers as the most important reason for students resorting to “frontistirio”. They also acknowledged the academic superiority of “frontistirio” over typical high schools in terms of instructional effectiveness, level of adequate preparation for the entrance exams, subject matter expertise and additional teaching materials provided. Finally, teachers reported that the situation could possibly be reversed through a substantial reform that would disconnect university entrance exams from high school graduation.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Γονεϊκή εμπλοκή
Φροντιστήριο
Tutoring
Social Sciences
Higher education
Education
Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Parent participation
Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Government policy
Συστήματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.