Διαγνωστική αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά με επιληψία

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2017 (EL)

Diagnostic assessment of learning difficulties in children with epilepsy
Διαγνωστική αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά με επιληψία

Giatsiou, Anna
Γιάτσιου, Άννα

Introduction: Epilepsy is a neurological disorder, which is characterized by the disposition for the appearance of epileptic seizures, as a result of the simultaneous, excessive depolarization of the cerebral neurons. The disorders that affect the educational performance or the daily activities of the persons who need to read, write or learn skills are defined as learning disabilities. The aim of this research is to investigate and determine the learning difficulties in a sample of children with epilepsy, as well as another sample of children without epilepsy after the comparison of the results. Methods: Data were totally collected from 100 children suffering from epilepsy, 56 boys (56%) and 44 girls (44%) , aged (mean ± SD, 11,24 ± 3,3), who were diagnosed at the outpatient clinic of the University Hospital of Larisa, as well as at specific schools and the data were also collected from 100 healthy children. More particularly, parents signed a consent form for the participation of their children in this trial.Two methods were used for the research and the collection of information: partially the scale Wisc-III and mainly the LAMDA method. The first of the above mentioned is divided in two parts, the practice and the oral intelligence, where the values of both result to a series of examinations that the pupils of the elementary, junior and high school are submitted to. The results that acquired are based on the answer and the time limit of the answer of each pupil.Similarly, the LAMDA method examines the pupils with similar characteristics through Wisc-III but with a different medium. In detail, everything takes place through audiovisual stimuli (computer) and according to the results, they are divided in 4 grades that indicate the learning difficulties of the examined person, in comparison to the medium of the results of the pupils of the same class. Results: According to our results, the IQ of the largest proportion of children with epilepsy was equal to the average normal level. Also, higher rates of learning disabilities were found in children with epilepsy compared to children without epilepsy. Finally, girls with epilepsy were found to have a higher average IQ than boys with epilepsy.Conclusions: Based on the results of the current study, there is evidence that the IQ of the largest proportion of children with epilepsy does not differ from the average score. However, girls with epilepsy were found to have a higher average IQ than boys with epilepsy. Finally, it was also found that children with epilepsy have increased learning difficulties compared to children without epilepsy.
Εισαγωγή: Η επιληψία είναι μία νευρολογική διαταραχή, η οποία χαρακτηρίζεται από την προδιάθεση για την εμφάνιση επιληπτικών κρίσεων, ως αποτέλεσμα της συγχρονισμένης και υπερβολικής εκπόλωσης των εγκεφαλικών νευρώνων. Ως μαθησιακές δυσκολίες ορίζονται οι διαταραχές εκείνες που επηρεάζουν τις εκπαιδευτικές επιδόσεις ή καθημερινές δραστηριότητες των ατόμων που απαιτούν ανάγνωση, γραφή ή μαθηματικές δεξιότητες. Ο σκοπός της έρευνας είναι η ανίχνευση και ο προσδιορισμός των μαθησιακών δυσκολιών σε ένα δείγμα παιδιών με επιληψία, καθώς και σε ένα άλλο δείγμα παιδιών χωρίς επιληψία και κατόπιν σύγκριση των αποτελεσμάτων.Μέθοδοι: Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν δύο μέθοδοι για τη συλλογή πληροφοριών: μερικώς η κλίμακα Wisc-III και κυρίως η μέθοδος ΛΑΜΔΑ. Η μέθοδος Wisc-III χωρίζεται σε δύο μέρη στην πρακτική και στη λεκτική νοημοσύνη όπου οι τιμές και των δύο προκύπτουν από μια σειρά εξετάσεων που υποβάλλονται οι μαθητές. Τα αποτελέσματα διαμορφώνονται βάσει της απάντησης και του χρονικού περιθωρίου της απάντησης του εκάστοτε μαθητή. Η μέθοδος ΛΑΜΔΑ, εξετάζει συγχρόνως τους μαθητές με παρεμφερή χαρακτηριστικά της μεθόδου Wisc-III, αλλά με διαφορετικό μέσο. Ειδικότερα οι μαθητές εξετάζονται με οπτικοαουστικά ερεθίσματα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα ταξινομούνται σε 4 βαθμίδες που αυτές υποδηλώνουν τις μαθησιακές δυσκολίες του εξεταζόμενου μαθητή.Αποτελέσματα: Συνολικά, συλλέχθηκαν δεδομένα από 100 παιδιά με επιληψία, 56 αγόρια (56%) και 44 κορίτσια (44%), ηλικίας 11,24 ± 3,3 έτη, τα οποία έχουν διαγνωσθεί με επιληψία και παρακολουθήθηκαν στα εξωτερικά ιατρεία του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας και σε σχολεία ειδικής αγωγής, καθώς και δεδομένα από 100 παιδιά χωρίς επιληψία, ηλικίας 9 ± 2 έτη. Η συμμετοχή ήταν εθελοντική και υπήρχε συναίνεση από τους γονείς των παιδιών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μας το νοητικό πηλίκο του μεγαλύτερου ποσοστού των παιδιών με επιληψία ανήκει στο μέσο φυσιολογικό επίπεδο νοητικής λειτουργίας. Επίσης διαπιστώθηκε η ύπαρξη υψηλότερων ποσοστών μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά με επιληψία σε σύγκριση με παιδιά χωρίς επιληψία. Τέλος, τα κορίτσια με επιληψία βρέθηκε να έχουν υψηλότερο μέσο όρο στο Πηλίκο Γενικής Νοημοσύνης σε σχέση με τα αγόρια με επιληψία.Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της παρούσης μελέτης παρέχουν ενδείξεις ότι το νοητικό πηλίκο του μεγαλύτερου ποσοστού των παιδιών με επιληψία δεν διαφέρει από το μέσο φυσιολογικό επίπεδο νοητικής λειτουργίας. Όμως τα κορίτσια με επιληψία βρέθηκε να έχουν υψηλότερο μέσο όρο στο Πηλίκο Γενικής Νοημοσύνης σε σχέση με τα αγόρια με επιληψία. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά με επιληψία έχουν αυξημένες μαθησιακές δυσκολίες σε σύγκριση με παιδιά χωρίς επιληψία.

PhD Thesis

Social Sciences
Επιστήμες Υγείας
Medical and Health Sciences
Education
Ειδική αγωγή
Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες
Special education
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
Health Sciences


Ελληνική γλώσσα

2017


University of Thessaly (UTH)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.