Μουσείο και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: οι απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης για τα μουσεία και τους μουσειοπαιδαγωγούς

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Museum and Primary Education: the views of teachers of Primary Education in Thessaloniki for museums and museums' educators
Μουσείο και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: οι απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Θεσσαλονίκης για τα μουσεία και τους μουσειοπαιδαγωγούς

Sifaki, Stavroula
Σηφάκη, Σταυρούλα

PhD Thesis

2017


Ο σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να ερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη αναφορικά με το μουσείο, την σύνδεση αυτού με το σχολείο και τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ τους με σημείο αναφοράς, αλλά και μέσο υλοποίησης την επιστήμη της μουσειοπαιδαγωγικής. Οι εκπαιδευτικοί ως βασικοί παράγοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι υπεύθυνοι και αρμόδιοι για την καλλιέργεια και την εν γένει αγωγή των μαθητών. Είναι αυτοί που συμβάλλουν στην ποιότητα της επικοινωνίας και των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων που βιώνει ο μαθητής κυρίως στο τυπικό περιβάλλον μάθησης (σχολείο). Το μουσείο ως άτυπο περιβάλλον μάθησης προσφέρει με τη σειρά του δυνατότητες και επιλογές μόρφωσης και μάθησης, οι οποίες αποκλίνουν αισθητά από τις σχολικές διαδικασίες και στεγανά. Η σχέση σχολείου & μουσείου βρίσκεται στο ερευνητικό στόχαστρο τα τελευταία χρόνια, λόγω της ιδιαίτερης σημασίας και σπουδαιότητάς της. Οι πρωταγωνιστές των δύο φορέων, εκπαιδευτικοί και μουσειοπαιδαγωγοί, είναι αυτοί που διαμορφώνουν τελικά το τοπίο και το επίπεδο σύνδεσης, επικοινωνίας και συνεργασίας. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη συγκεκριμένη σχέση, αλλά και γενικότερα για το μουσείο και τις σχολικές επισκέψεις αποτελούν ερευνητικό ζητούμενο της παρούσας διατριβής. Στο ίδιο πλαίσιο ζητήθηκαν και συλλέχθηκαν ιδέες και προτάσεις των εκπαιδευτικών για την περαιτέρω αξιοποίηση και αναβάθμιση της μουσειακής αγωγής και την περαιτέρω γεφύρωση σχολείου & μουσείου με την αρωγή των μουσειοπαιδαγωγών.
The purpose of this dissertation is to investigate the views of teachers of Primary Education in Thessaloniki regarding the museum, its connection with the school and the way of communication and cooperation between them as a point of reference, as well as a means of realization of the science of museum education. Teachers as key players in the educational process are responsible for the cultivation and general education of students. It is they who contribute to the quality of communication and social interactions that the student experiences mainly in the formal learning environment (school). The museum as an informal learning environment offers, in turn, educational and learning options that deviate significantly from school processes and leaks.The relationship between school and museum has been in the focus of research over recent years, due to its particular importance and value. The protagonists of the two bodies, teachers and museum educators are the ones who finally shape the landscape and the level of connection, communication and cooperation. Teachers' views on this relationship, as well as on the museum and school visits in general, are a research topic of the present dissertation. In the same context, teachers' ideas and suggestions have been collected for the further exploitation and upgrading of museum education and the further bridging of school and museum with the help of museum educators.

Κοινωνικές Επιστήμες
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες

Social Sciences
Other Social Sciences
Μουσειοπαιδαγωγική
Museology
Κοινωνικές Επιστήμες
Μuseum education
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Μουσειολογία

Ελληνική γλώσσα

Ionian University
Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Επιστήμης της Πληροφορίας και Πληροφορικής. Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.