Planning and implementation of educational programms relating to issues of physical disasters in school environment

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχεδιασμός και υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων εκπαιδευτικών σε θέματα φυσικών καταστροφών στο σχολικό περιβάλλον
Planning and implementation of educational programms relating to issues of physical disasters in school environment

Nikolopoulos, Athanasios
Νικολόπουλος, Αθανάσιος

PhD Thesis

2016


Τα τελευταία χρόνια η Σχολική Ψυχολογία έχει επικεντρωθεί σε θέματα που αφορούν την προετοιμασία της σχολικής κοινότητας για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων κρίσεων.Αναμφισβήτητα όλα τα είδη κρίσεων αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ζωής, το οποίο όλοι θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε. Ως προς αυτήν την κατεύθυνση, αποτελεί κοινή παραδοχή, σε διεθνές επίπεδο, ότι ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι καθοριστικός. Το σχολείο καλείται να προετοιμάσει τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά, όχι μόνο γνωστικά αλλά και συναισθηματικά,προκειμένου να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις προκλήσεις της ζωής και στις ενδεχόμενες κρίσεις (Χατζηχρήστου 2005 in Brock et al. 2005). Έτσι, τα σχολικά συστήματα οφείλουν να είναι πλήρως προετοιμασμένα να αντιμετωπίσουν όλα τα είδη κρίσεων, τόσο εκείνες που μπορούν να προβλέψουν, όσο και εκείνες που δε μπορούν.Σε παγκόσμιο επίπεδο, η εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την πρόληψη των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών. Η έκταση των επιπτώσεων που θα προκαλέσει μια φυσική καταστροφή είναι αντιστρόφως ανάλογη με το επίπεδο εκπαίδευσης – ετοιμότητας του πληθυσμού. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η εκπόνηση εκπαιδευτικού υλικού, αξιοποιήσιμου ενδοσχολικά,στο πλαίσιο της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.Η σχεδιαζόμενη επιμόρφωση αποσκοπεί στην προσωπική, επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, η οποία κατ’ επέκταση θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Η διαδικασία της επιμόρφωσης έχει στόχο την απόκτηση γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την υιοθέτηση στάσεων που θα επιτρέψουν στους εκπαιδευτικούς και στα στελέχη της εκπαίδευσης να αξιοποιούν ποιοτικά τις εξελισσόμενες επιστημονικές και παιδαγωγικές πρακτικές, να αναπτύσσουν ικανότητα αναστοχασμού της εκπαιδευτικής τους δράσης και να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις προκλήσεις της κοινωνίας της γνώσης.
In recent years, the School Psychology has focused on issues related to the preparation of the schoolcommunity to address potential crisesUndoubtedly all types of attacks are an integral part of life, which everyone will have to face. In thisdirection, a common assumption, at international level, that the role of education is crucial. Theschool invited to prepare teachers and children, not just cognitively and emotionally, in order toeffectively meet the challenges of life and possible crises. (Chatzichristou 2005 in Brock et al. 2005).So school systems must be fully prepared to face all kinds of crises, both those that can predict, andthose that cannot.Worldwide, education is an important factor in the prevention of natural disasters. The extent of theimpact will cause a natural disaster is inversely proportional to the level of education - populationpreparedness.The objective of this research is to develop training materials, recoverable-school, in the training ofteachers of primary and secondary education on the prevention and response to natural disasters.The planned training aimed at personal, academic and professional development of teachers, whichconsequently will contribute to the improvement of education.The training process is aimed at acquiring knowledge, developing skills and adopt attitudes that willenable teachers and education officials to utilize qualitative evolving scientific and pedagogicalpractices, to develop a capacity for reflection of their educational action and meet with success thechallenges of the knowledge society.

Φυσικές Επιστήμες
Γεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος

Programs planning
Σχολικό περιβάλλον
Φυσικές Επιστήμες
School environment
Crisis
Γεωεπιστήμες και Επιστήμες Περιβάλλοντος
Physical disaster
Σχεδιασμός προγραμμάτων
Φυσικές καταστροφές
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Natural Sciences
Teachers’ education
Κρίση
Earth and Related Environmental Sciences

Ελληνική γλώσσα

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος. Τομέας Δυναμικής, Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.