Αξιολόγηση της συμβολής των ASSR στη μελέτη της ακοής νεογνών και μικρών παιδιών

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Evaluation of ASSR contribution to the hearing assessment of neonates and young children
Αξιολόγηση της συμβολής των ASSR στη μελέτη της ακοής νεογνών και μικρών παιδιών

Vasileiou, Alexandra
Βασιλείου, Αλεξάνδρα

PhD Thesis

2019


Σκοπός της παρούσης διδακτορικής διατριβής είναι η εκτίμηση της αξίας των ASSR στην ακοολογική αξιολόγηση, κυρίως μικρών παιδιών αλλά και εφήβων που δεν συνεργάζονται για τονικό ακοόγραμμα. Μελετήσαμε 119 παιδιά και εφήβους ηλικιακού εύρους από 1 μήνα μέχρι 18 ετών, με μέση ηλικία τα 2,7 έτη και διάμεσο τα 2,3 έτη. Οι ασθενείς εξετάζονταν με πλήρη ΩΡΛ εξέταση, τυμπανόγραμμα, παροδικά προκλητές ωτoακουστικές εκπομπές (ΤΕΟΑΕ) και αυτόματα ABR (a-ABR). Λεπτομερές ιατρικό και οικογενειακό ιστορικό συμπληρωνόταν από όλους τους ασθενείς. Τα παιδιά που αποτύγχαναν τον αρχικό έλεγχο, ακολούθως υποβάλλονταν σε εξέταση πάλι με TEOAE, αλλά και ABR και ASSR (90Hz-sleeping child mode), υπό ύπνωση με χλωράλη (1mg/Kgr, μέγιστη δόση 1,5 mg/Kgr) ή υδροξική υδροξιζίνη 10mgr/5ml (για μεγαλύτερα παιδιά). Τα αποτελέσματα παρουσίασαν μια εντυπωσιακή συσχέτιση μεταξύ των ουδών από τα ABR και τα ASSR σε όλες τις συχνότητες (500, 1000, 2000, 4000 Hz) με Spearman Rank Correlation Coefficient από 0.83 έως 0.87. Υπήρχε μια ελαφρά υψηλότερη συσχέτιση στις συχνότητες πάνω από τα 500 Hz. Όλοι οι συσχετισμοί ήταν στατιστικά σημαντικοί με p<0.0001. Τα κύρια συμπεράσματα παρουσιάζονται ως εξής: •τα ASSR πλεονεκτούν έναντι των ABR στο ότι είναι αντικειμενική και όχι υποκειμενική εκτίμηση των ακουστικών ουδών •τα ASSR επίσης πλεονεκτούν έναντι των ABR στο ότι μπορούμε να καταγράψουμε περισσότερες από μια απαντήσεις την ίδια στιγμή. Mέχρι και οκτώ ερεθίσματα (τέσσερις τόνοι σε κάθε αυτί) μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προκαλέσουν ταυτόχρονα ΑSSR. Όμως σε πολύ σοβαρές βαρηκοΐες 80 db και πάνω πρέπει κάθε αυτί και συχνότητα να γίνεται ξεχωριστά •τα ASSR συμπληρώνουν τα ABR σε σημείο που πολλές φορές τα κάνουν απαραίτητα για τη σωστή διάγνωση και αντιμετώπιση των παιδιών που έχουν προβλήματα ακοής ή των ενηλίκων που δεν συνεργάζονται για τις υποκειμενικές εξετάσεις •η σωστή εφαρμογή των ακουστικών βαρηκοΐας απαιτεί ουδούς σε 4 βασικές συχνότητες που τα ABR αδυνατούν να δώσουν τις σχετικές πληροφορίες, ενώ τα ASSR μπορούν •η μεγάλη στατιστική συσχέτιση ABR και ASSR υποδεικνύει τη μεγάλη αξιοπιστία των ASSR στην ακοολογική αξιολόγηση μικρών παιδιών και ενηλίκων που δεν συνεργάζονται για τονικό ακοόγραμμα.
The aim of the present thesis is to assess the value of ASSR in the audiological evaluation of young children and uncooperative older children and adolescents. We assessed 119 children and adolescents aged from1 month to 18 years (mean age 2,7 years, median 2,3 years). All patients had a full ENT evaluation; tympanogram, ΤΕΟΑΕs, and a-ABR. Complete medical and family history were also taken from the parents. Children who failed the initial evaluation were examined with TEOAEs, ABR and ASSR (90Hz-sleeping child mode) under sedation with chlorale hydrate (1mg/Kgr, max dosage 1,5 mg/Kgr) or hydroxyzine 10mgr/5ml (in older children. The results revealed an impressive correlation between the thresholds of ABR and ASSR in all frequencies (500, 1000, 2000, 4000 Hz) with Spearman Rank Correlation Coefficients from 0.83 to 0.87. There was a mild higher correlation in frequencies over 500 Hz. All statistical relations were significant with p<0.0001. The main conclusions are: •ASSR are better that ABR with regard to the fact that they are an objective and not a subjective audiological assessment •ASSR are also better than ABR with regard to the fact that we can record more than one response in the same time (in less than 80db stimulus we can record 8 frequencies simultaneously – 4 in each ear). In higher stimulus we have to record each frequency and each ear separately •ASSR seem to be essential to complete the assessment with ABR, as they are sometimes necessary in diagnosis and management of young or uncooperative children •the proper fitting of hearing aids needs information of at least 4 basic frequencies, information that ABR cannot provide whereas ASSR can provide, and e) the high statistical correlation between ABR and ASSR suggest that ASSR are very important in the audiological evaluation and management of young children and uncooperative older children and adolescents.

Ιατρική και Επιστήμες Υγείας ➨ Κλινική Ιατρική

Deafness
Neonates
Medical and Health Sciences
Νεογνά
Παιδιά
Κλινική Ιατρική
Hearing loss
Clinical Medicine
Hearing
Ακοή
Βαρηκοΐα
Ακουστικά προκλητά δυναμικά εγκεφαλικού στελέχους
Children
Auditory brainstem responses
Κώφωση
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας

Greek

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Χειρουργικής. Κλινική Β' Ωτορινολαρυγγολογική Πανεπιστημιακή Π.Γ.Ν. Αττικόν




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)