L’impact des assistants Comenius sur l’identité professionnelle des enseignants hôtes et tuteurs: le cas de la Grèce

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η επίδραση των βοηθών Κομένιους στην επαγγελματική ταυτότητα των καθηγητών μεντόρων: η περίπτωση της Ελλάδος
The impact of Comenius assistants on professional identity host teachers and mentors: the case of Greece
L’impact des assistants Comenius sur l’identité professionnelle des enseignants hôtes et tuteurs: le cas de la Grèce

Kapella, Maria
Καπέλλα, Μαρία

PhD Thesis

2019


The Comenius Assistant program, one of the actions of the Comenius European Education Program until 2013, is at the heart of our study. This program, which is nowadays one of the actions of the European program ERASMUS +, aimed at young people's mobility, was scrapped during intercultural meetings at school level and consisted of supervising a future teacher by a teaching mentor, a dimension we particularly liked. The impact of the assistant's presence and cooperation with him on the professional identity of the teachers who took the action is examined through the representations of the teachers who participated in our research. In the study we document the origin of the program, present a brief history of it in Greece and study the theoretical framework of the program through concepts we encountered in the relevant European Community texts. For the research we used two tools, interviews and focus groups. For data analysis we chose content analysis. Analyzing the representations of the interviewees according to their different roles, a variety of influences on their identity emerges and allows us to assess the influence of the presence of assistants on the professional identity of the mentors.
Το πρόγραμμα «Βοηθός Comenius», μια από τις δράσεις του ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius για την εκπαίδευση μέχρι το 2013, βρίσκεται στο επίκεντρο της μελέτης μας. Το πρόγραμμα αυτό που στις μέρες μας αποτελεί μια από τις δράσεις του ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+, στόχευε στην κινητικότητα των νέων, διαγραφόταν στο πλαίσιο των διαπολιτισμικών συναντήσεων σε σχολικό επίπεδο και συνίστατο στην επίβλεψη ενός μελλοντικού εκπαιδευτικού από έναν εκπαιδευτικό μέντορα, διάσταση που μας απασχόλησε ιδαίτερα. Η επίδραση της παρουσίας του βοηθού και της συνεργασίας μαζί του πάνω στην επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών που είχαν αναλάβει τη δράση εξετάζεται μέσα από τις αναπαραστάσεις των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνά μας. Στη μελέτη καταγράφουμε την προέλευση του προγράμματος, παρουσιάζουμε ένα σύντομο ιστορικό του στην Ελλάδα και μελετάμε το θεωρητικό πλαίσιο του προγράμματος μέσα από έννοιες που συναντήσαμε στα σχετικά κείμενα της ευρωπαϊκής κοινότητας. Για την έρευνα χρησιμοποιήσαμε δυο εργαλεία, συνεντεύξεις και στοχευμένες συζητήσεις. Για την ανάλυση των δεδομένων επιλέξαμε την ανάλυση περιεχομένου. Αναλύοντας τις αναπαραστάσεις των συνεντευξιαζομένων σύμφωνα με τους διαφόρους ρόλους που είχαν αναλάβει, μια ποικιλία επιδράσεων πάνω στην ταυτότητά τους αναδύεται και μας επιτρέπει να αξιολογήσουμε την επιρροή της παρουσίας των βοηθών/εκπαιδευομένων πάνω στην επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών μεντόρων.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες

Βοηθός Comenius
Κινητικότητα
Social Sciences
Αναπαράσταση
Identite
Εκπαίδευση
Représentation
Μέντορας
Assistanat
Programme européen
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα
Education
Mobilité
Κοινωνικές Επιστήμες
European program
Ταυτότητα
Tuteur/mentor

French

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Γαλλικής Γλώσσας - Γλωσσολογίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)