Conceptualizing the diva: representations of black female music stars in american popular culture

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η εννοιολόγηση της ντίβας: αναπαραστάσεις μαύρων γυναικών σταρ της μουσικής στην αμερικανική λαϊκή κουλτούρα
Conceptualizing the diva: representations of black female music stars in american popular culture

Harisis, Vasilios
Χαρίσης, Βασίλειος

PhD Thesis

2019


This dissertation explores the careers of nine mainstream African American female music stars that rose to fame during the second half of the twentieth century. The concept that motivates the entire study is that of the diva, with the main goal being the examination of how the latter term has determined these artists’ performances on their way in becoming influential figures in the broader American popular culture. Through a close reading of these artists’ body of work, including parts of their discography, filmography, videography, and memoirs this project aims at highlighting the diva as a timeless yet dynamic category of popular entertainment that is also a distinct musical product of America. This research also prompts an intense debate regarding matters of cultural, racial, and musical identities, while challenging established notions such as cultural authenticity and music genre. Ultimately, the diva emerges as an umbrella field that unifies all the different strands of the representations of black female musical artistry in America as they have come to fruition over a five decade period.
Η παρούσα διατριβή ερευνά εννέα δημοφιλείς Αφρικανο-Αμερικανίδες γυναίκες σταρ της μουσικής, των οποίων οι καριέρες αναπτύχθηκαν κατά το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα. Η κεντρική ιδέα της μελέτης συνολικά είναι η diva, ενώ κύριος στόχος είναι να αναδειχθεί η επιρροή αυτής της έννοιας στον τρόπο με τον οποίο έχει δομηθεί η παραστατική υπόσταση των συγκεκριμένων καλλιτέχνιδων στην διάρκεια της πορείας τους ως σημαίνουσες προσωπικότητες μιας ευρύτερης Αμερικανικής λαϊκής κουλτούρας. Μέσα από την μελέτη διαφόρων πτυχών του έργου τους, συμπεριλαμβανομένων της δισκογραφίας και φιλμογραφίας τους, όπως και των αυτοβιογραφιών τους, η διατριβή αυτή αναδεικνύει την diva ως μια διαχρονική αλλά και εξελίξιμη κατηγορία ψυχαγωγίας, η οποία ταυτόχρονα αποτελεί ένα χαρακτηριστικό μουσικό προϊόν της Αμερικής. Επιπλέον, επιχειρείται η επαναξιολόγηση ζητημάτων που άπτονται σε πολιτιστικές, φυλετικές, και μουσικές ταυτότητες, καθώς και σε έννοιες όπως η πολιτιστική αυθεντικότητα και το μουσικό είδος. Τέλος, η diva προβάλλεται ως ένα πεδίο-ομπρέλα το οποίο ενοποιεί τις ποικίλες διαστάσεις των αναπαραστάσεων της μαύρης γυναικείας μουσικής καλλιτεχνικότητας στην Αμερική όπως έχει αναπτυχθεί σε ένα διάστημα πέντε δεκαετιών.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)

African American artists
Women and music
Racial analysis
Humanities and the Arts
Πολιτιστική αναπαράσταση
Αμερικανική λαϊκή κουλτούρα
Φυλετική ταυτότητα
Diva
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Μουσική βιομηχανία
Cultural representations
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Αφρικανο-Αμερικανίδες καλλιτέχνιδες
Μουσικό είδος
Music genre
Γυναίκες και μουσική
American popular culture
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Αγγλική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Αμερικάνικης Λογοτεχνίας




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.