Drama methods and their didactic use in teaching english as a foreign language in primary school: the Mantle of the Expert paradigm

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Θεατρικές μέθοδοι και η διδακτική αξιοποίησή τους στη διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο δημοτικό σχολείο: το παράδειγμα του Μανδύα του Ειδικού
Drama methods and their didactic use in teaching english as a foreign language in primary school: the Mantle of the Expert paradigm

Kosma, Georgia-Myrsini
Κοσμά, Γεωργία-Μυρσίνη

PhD Thesis

2020


The field of foreign language teaching has undergone numerous changes on a global scale over the years. From the time when the goal was to conquer the language code alone, we have come to the realization that for a fuller contact with a language, it must be approached not only as a continuous process of acquiring new knowledge, but also as a means of achieving individual development and creating congruous human relationships. Educational changes are aimed at addressing learning as the development of creative ways of conquering knowledge through participatory and experiential activities. In this direction, the didactic use of drama techniques is regarded as an effective approach to teaching English as a foreign language in the modern school classroom. The present research study aims at investigating the effectiveness of the dramatic inquiry method Mantle of the Expert as a teaching tool for teaching English as a foreign language in greek primary school. In order to accomplish the purpose and the goals of the research study, action-research, more specifically the S. Kemmis & R. McTaggart (1988) model, was implemented on fifty eight sixth grade students of three primary schools. A qualitative research approach through Content Analysis was implemented on the collected research data, from which very significant evidence was gathered concerning the development of students’ language skills in English, the reconfiguration of teachers’ and learners’ role in the learning process as well as teachers’ professional growth. Research data provide strong indications that Mantle of the Expert constitutes an effective teaching method for teaching English as a foreign language in primary education.
Το πεδίο της διδακτικής των ξένων γλωσσών έχει υποστεί πολυάριθμες αλλαγές σε παγκόσμια κλίμακα στο πέρασμα των χρόνων. Από την περίοδο κατά την οποία στόχος ήταν η κατάκτηση μόνο του γλωσσικού κώδικα, έχουμε φτάσει στη συνειδητοποίηση ότι για την πληρέστερη επαφή με μια γλώσσα, αυτή πρέπει να προσεγγιστεί όχι μόνο ως συνεχής διαδικασία απόκτησης νέων γνώσεων, αλλά και ως μέσο για την επίτευξη ατομικής ανάπτυξης και τη δημιουργία αρμονικών ανθρώπινων σχέσεων. Οι εκπαιδευτικές αλλαγές που πραγματοποιούνται έχουν ως στόχο την αντιμετώπιση της μάθησης ως ανάπτυξη δημιουργικών τρόπων κατάκτησης της γνώσης μέσα από συμμετοχικές και βιωματικές δραστηριότητες. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η διδακτική αξιοποίηση των θεατρικών τεχνικών προβάλλεται ως μια αποτελεσματική προσέγγιση στη διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας στη σύγχρονη σχολική τάξη. Η παρούσα ερευνητική εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση της αποτελεσματικότητας της δραματικής διερευνητικής μεθόδου του Μανδύα του Ειδικού ως διδακτικού εργαλείου για τη διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο. Για την πραγμάτωση του σκοπού και των επιμέρους στόχων της ερευνητικής εργασίας εφαρμόστηκε η έρευνα-δράση, συγκεκριμένα το μοντέλο των Steven Kemmis και Robin McTaggart (1988), σε πενήντα οκτώ μαθητές τριών τμημάτων της ΣΤ΄ Τάξης Δημοτικού. Στα συλλεχθέντα ερευνητικά δεδομένα εφαρμόστηκε ποιοτική ερευνητική προσέγγιση μέσω της Ανάλυσης Περιεχομένου, από την οποία συγκεντρώθηκαν πολύ σημαντικά στοιχεία σχετικά με την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών στην αγγλική γλώσσα, την αναδιαμόρφωση του ρόλου εκπαιδευτικών και μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Τα ερευνητικά δεδομένα παρέχουν ισχυρές ενδείξεις ότι ο Μανδύας του Ειδικού συνιστά μια αποτελεσματική διδακτική μέθοδο για τη διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Εκπαίδευση
Κοινωνικές Επιστήμες

Social Sciences
Teachers’ professional growth
Έρευνα-δράση
Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων
Εκπαίδευση
Μανδύας του Ειδικού
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Mantle of the Expert
Reconfiguration of teachers’ and learners’ role
Education
Action research
Teaching english as a foreign language
Διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας
Κοινωνικές Επιστήμες
Αναδιαμόρφωση του ρόλου εκπαιδευτικών και μαθητών
Language skills development

Greek

Democritus University of Thrace (DUTH)
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ)

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)