Locative media and narrative in North American literature and culture

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μέσα επικοινωνίας δι’ εντοπισμού και η σχέση τους με τα αφηγήματα στη λογοτεχνία και τον πολιτισμό της Βορείου Αμερικής
Locative media and narrative in North American literature and culture

Delioglanis, Vasileios
Δεληογλάνης, Βασίλειος

PhD Thesis

2020


This Ph.D. dissertation undertakes the investigation of locative media from a narrative perspective within the context of North American Literature and Culture. The emergence of locative media in the beginning of the twenty-first century marked a shift in the ways in which physical, digital, and narrative space can be perceived. This doctoral project explores the effects of locative media on narrative production, intending to bring to the fore different manifestations of the convergence of locative media and narrative practice across print and digital media. Through the examination of fictional and non-fictional texts produced by North American authors and practitioners, this dissertation explores the affordances and limitations of locative media as well as the impact of these newly-emergent technologies on the reading and narrative strategies that participants are invited to develop. The first chapter examines print manifestations of locative media in William Gibson’s fictional texts, Spook Country (2007) and The Peripheral (2014); in the second chapter emphasis is placed on Eli Horowitz, Kevin Moffett, and Matthew Derby’s The Silent History, which features as both a mobile app (2012) and a print novel (2014), as well as on two site-specific sound-walks, Times Beach (2017) by Teri Rueb, and Fens (2017) by Teri Rueb and Ernst Karel, situated in Buffalo, New York, and Boston, Massachusetts respectively; while the third chapter concentrates on Niantic, Inc.’s locative game, Ingress (2012-). These texts constitute case studies that shed light on the innovative contribution of locative media, when examined within the framework of narrative and new media theories, to the ways in which the concepts of textuality and narrativity are perceived.
Αυτή η διδακτορική διατριβή στοχεύει στη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ των μέσων επικοινωνίας δι’ εντοπισμού και των αφηγηματικών πρακτικών στο πλαίσιο της Λογοτεχνίας και του Πολιτισμού της Βορείου Αμερικής. Η εμφάνιση των τεχνολογιών δι’ εντοπισμού στις αρχές του εικοστού πρώτου αιώνα σηματοδότησε μία μεταβολή ως προς τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να γίνει αντιληπτός ο φυσικός, ο ψηφιακός και ο αφηγηματικός χώρος. Η διατριβή πραγματεύεται την επίδραση των τεχνολογιών δι’ εντοπισμού στην αφηγηματική παραγωγή, στοχεύοντας στο να φέρει στο προσκήνιο διαφορετικές εκφάνσεις της σύγκλισης των τεχνολογιών δι’ εντοπισμού και της αφηγηματικής πρακτικής σε έντυπα και ψηφιακά μέσα. Μέσα από τη μελέτη κειμένων — λογοτεχνικών και μη — που έχουν παραχθεί από συγγραφείς και άλλους δημιουργούς της Βορείου Αμερικής, η παρούσα διατριβή εξετάζει τα πλεονεκτήματα, τους περιορισμούς, καθώς και τον αντίκτυπο των νέων αυτών τεχνολογιών στις τεχνικές ανάγνωσης και αφήγησης. Το πρώτο κεφάλαιο εξετάζει αναπαραστάσεις των μέσων επικοινωνίας δι’ εντοπισμού στα μυθιστορήματα του William Gibson, Spook Country (2007) και The Peripheral (2014). Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται το μυθιστόρημα The Silent History των Eli Horowitz, Kevin Moffett και Matthew Derby, το οποίο εμφανίζεται σε ψηφιακή μορφή ως κινητή εφαρμογή (2012) αλλά και σε έντυπη μορφή (2014), καθώς και τα συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής ηχητικά έργα, Times Beach (2017) της Teri Rueb, και Fens (2017) των Teri Rueb και Ernst Karel, που βρίσκονται στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης και στη Βοστώνη της Μασαχουσέτης αντίστοιχα. Το τρίτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στο παιχνίδι δι’ εντοπισμού της Niantic, Inc., Ingress (2012-). Τα κείμενα αυτά καταδεικνύουν την καινοτόμο συμβολή των μέσων επικοινωνίας δι’ εντοπισμού — όταν αυτά εξετάζονται στο πλαίσιο των θεωριών αφήγησης και των νέων μέσων — στους τρόπους με τους οποίους αντιλαμβάνεται κανείς τις έννοιες της κειμενικότητας και της αφηγηματικότητας.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Γλώσσα και Λογοτεχνία

Υπερκείμενο
Λογοτεχνία
Literature
Hypertext
Βόρεια Αμερική
Humanities and the Arts
Languages and Literature
North America
Παιχνίδι
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Αφηγήσεις δι’ εντοπισμού
Spatiality
Locative narratives
Χωρικότητα
Gaming
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Αγγλική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Αμερικάνικης Λογοτεχνίας

BY_NC_ND




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.