Στρατηγικές επικοινωνίας στη Ναυτιλία σε περιόδους κρίσεων: συλλογική οργάνωση του εφοπλισμού και δημόσια εικόνα στην πρώιμη μεταπολιτευτική περίοδο της Ελλάδας

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Crisis communication strategies in Shipping: collective organization of Greek shipowners and the public image of shipping in Greece's early Μetapolitefsis era
Στρατηγικές επικοινωνίας στη Ναυτιλία σε περιόδους κρίσεων: συλλογική οργάνωση του εφοπλισμού και δημόσια εικόνα στην πρώιμη μεταπολιτευτική περίοδο της Ελλάδας

Bisias, Ilias
Μπίσιας, Ηλίας

PhD Thesis

2021


Nowadays, the public image of the Greek shipping industry and the reasons that have led interest groups and associations' leaders to reconsider their communication strategies, especially in times of crisis, concern both the business and the scientific communities. This dissertation explores and analyses the communication strategy designed and adopted by associations representing Greek shipowners' interests during the early post-military junta years, also known as the early Metapolitefsis era, in Greece. Although this period (1975-1981) remains vivid in the collective memory of the Greek shipping community, it is relatively unexplored in terms of the ship-owning community's relations with the state and the public relations strategies developed to improve collectively the channels of communication of the ship-owning community with the Greek government, the international shipping community, and the media.
Η δημόσια εικόνα της ελληνικής ναυτιλίας αλλά και οι λόγοι που οδηγούν φορείς εκπροσώπησης επαγγελματικών συμφερόντων ή εργοδοτών να επανεξετάζουν τις στρατηγικές τους, συντεταγμένα και συλλογικά, ειδικά σε περιόδους κρίσεων, απασχολούν έντονα και συστηματικά τόσο την επιχειρηματική όσο και την επιστημονική κοινότητα. H παρούσα διατριβή πραγματεύεται τη στρατηγική επικοινωνίας που σχεδίασε και υιοθέτησε το συλλογικό όργανο εκπροσώπησης του ελληνικού εφοπλισμού κατά την πρώιμη μεταπολιτευτική περίοδο (1975-1981). Η συγκεκριμένη περίοδος, αν και παραμένει ανεξίτηλη στη συλλογική μνήμη της ναυτιλιακής κοινότητας, αποτελεί μια σχετικά ανεξερεύνητη εποχή τόσο για τις σχέσεις του ελληνικού εφοπλισμού με το κράτος όσο και για τη στρατηγική επικοινωνίας που αναπτύχθηκε προκειμένου να βελτιωθούν οι δίαυλοι επικοινωνίας με την ελληνική κυβέρνηση, την ελληνική και διεθνή ναυτεργασία αλλά και τα ΜΜΕ. Η δεκαετία 1970-1980 είναι, εξάλλου, διεθνώς συνυφασμένη με μια εποχή συστηματικής οργάνωσης και ανάπτυξης επαγγελματικών οργανώσεων, εργατικών συνδικάτων και θεσμικών φορέων εκπροσώπησης οικονομικών συμφερόντων. Είναι επίσης μια εποχή όπου οι κοινωνίες, ειδικά στην Ευρώπη, απαιτούσαν από τις βιομηχανίες τους μεγαλύτερη εξωστρέφεια, διαφάνεια και κοινωνική υπευθυνότητα.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Ιστορία των κοινωνικών επιστημών
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Πολιτικές Επιστήμες ➨ Πολιτική επιστήμη

Crisis management
Social sciences, interdisciplinary
Social Sciences
Other Social Sciences
Θεσμοί πολιτικοί
History of Social Sciences
Επικοινωνία
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Ιστορία των κοινωνικών επιστημών
Institutions
Metapolitefsi
Πολιτική επιστήμη
Ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα
Political Science
Ελληνική μεταπολίτευση
Συλλογική δράση
Greek shipping community
Κοινωνικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές Επιστήμες
Πολιτικές Επιστήμες
Communication

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου
University of the Aegean

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Επιστημών της Διοίκησης. Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.