Η επίδραση της ποιότητας υπηρεσιών στην ικανοποίηση, στην ψυχολογική υγεία ευεξία και στην ανάμειξη συμμετεχόντων σε χορευτικές δραστηριότητες ελληνικού χορού.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
National Documentation Centre (EKT)   

Αποθετήριο :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ ΕΑΔΔ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The effect of service quality on satisfaction, psychological well-being and involvement of participants in Greek dance activities
Η επίδραση της ποιότητας υπηρεσιών στην ικανοποίηση, στην ψυχολογική υγεία ευεξία και στην ανάμειξη συμμετεχόντων σε χορευτικές δραστηριότητες ελληνικού χορού.

Savvidou, Kyriaki
Σαββίδου, Κυριακή

PhD Thesis

2021


The purpose of the study was to investigate and evaluate the impact an intervention program on the services provided by the cultural institutions of learning Greek traditional dances to improve the factors of service quality, psychological well-being, involvement and satisfaction of participants. Two measurements were made in the study, between the measurements the intervention program were applied. The sample of the research consisted of dancers (N = 384) aged 18 to 67 years, who participated in organized Greek traditional dance lessons. The lessons were implemented in the 16 cultural institutions of N. Kastoria. The dancers were divided into three groups. The first group was the control (N = 115), who attended the course of Greek traditional dances but no information was provided on the results of the two measurements and the intervention was not applied to the services provided. The second group was experimental I (N = 123), where an intervention- update took place, as the dance teachers and leaders for cultural institutions, were informed of the results of the two measurements. The third group of the sample was experiment II (N = 146), where the intervention program was implemented to the services provided and the dance teachers and the heads of the cultural institutions were informed about the results of the two measurements. The results showed that, the dancers of the control group displayed a statistically significant decrease was found in the satisfaction, the factors of involvement and the quality of services other than the factor "interaction". In addition, in the participants of the control group, a statistically significant reduction of the positive factor "well-being" and the negative factor "fatigue" of psychological well-being was observed. In the dancers of experimental group I, there was a statistically significant increase in the factors of involvement and quality of services other than the "environment" factor. Also, there was a statistically significant decrease in the positive factor "well-being" and the negative factor "fatigue", while there was a statistically significant increase in the "stress" factor of psychological well-being. In the experimental group II, there was a statistically significant increase in satisfaction, service quality factors, involvement and the positive psychological well-being factor, as well as a statistically significant reduction in the negative factors of "fatigue" and "stress" of psychological well-being. According to the correlation analyzes, there was a moderate to high statistically significant correlation between satisfaction, service quality factors, involvement and psychological well-being, for the experimental group I and II, while in the same factors there was a low to moderate statistically significant correlation control team. Multiple regression analyzes found that service quality and satisfaction factors predicted participants' variability of involvement and psychological well-being. The demographic characteristics statistically significantly differentiated the factors of service quality, involvement, psychological well-being and participants' satisfaction. The results showed that the improvement of the quality of the services provided to the cultural institutions for learning Greek dances, enhanced the involvement, satisfaction and psychological well-being of the participants of the intervention program.
Σκοπός της μελέτης ήταν η διερεύνηση και η αξιολόγηση της επίδρασης ενός παρεμβατικού προγράμματος στις παρεχόμενες υπηρεσίες των πολιτιστικών φορέων εκμάθησης ελληνικών παραδοσιακών χορών για την βελτίωση των παραγόντων της ποιότητας υπηρεσιών, της ψυχολογικής υγείας-ευεξίας, της ανάμειξης και της ικανοποίησης των συμμετεχόντων. Στην έρευνα πραγματοποιήθηκαν δύο μετρήσεις, ενδιάμεσα από τις μετρήσεις εφαρμόστηκε το παρεμβατικό πρόγραμμα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν χορευτές (Ν=384) ηλικίας από 18 έως 67 χρονών όπου συμμετείχαν σε οργανωμένα προγράμματα εκμάθησης ελληνικών παραδοσιακών χορών. Τα μαθήματα εκμάθησης υλοποιούνταν σε 16 πολιτιστικούς φορείς του Ν. Καστοριάς. Οι χορευτές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα ήταν η ελέγχου (Ν=115), οι οποίοι παρακολούθησαν το μάθημα των ελληνικών παραδοσιακών χορών αλλά δεν έγινε καμία ενημέρωση αποτελεσμάτων των δύο μετρήσεων και δεν εφαρμόστηκε η παρέμβαση στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Η δεύτερη ομάδα ήταν η πειραματική I (Ν=123), όπου έγινε μια παρέμβαση- ενημέρωση, καθώς οι δάσκαλοι χορού και οι υπεύθυνοι των πολιτιστικών φορέων, ενημερώθηκαν για τα αποτελέσματα των δύο μετρήσεων. Η τρίτη ομάδα του δείγματος ήταν η πειραματική II (Ν=146), στην οποία εφαρμόστηκε παρεμβατικό πρόγραμμα στις παρεχόμενες υπηρεσίες και ενημερώθηκαν οι δάσκαλοι χορού και οι υπεύθυνοι των πολιτιστικών φορέων, για τα αποτελέσματα των δύο μετρήσεων. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι χορευτές της ομάδας ελέγχου εμφάνισαν στατιστικά σημαντική μείωση της ικανοποίησης, των παραγόντων της ανάμειξης και της ποιότητας υπηρεσιών εκτός του παράγοντα «αλληλεπίδραση». Επιπλέον στους συμμετέχοντες της ομάδας ελέγχου, διαπιστώθηκε στατιστικά σημαντική μείωση του θετικού παράγοντα «ευεξία» και του αρνητικού παράγοντα «κούραση» της ψυχολογικής υγείας- ευεξίας. Στους χορευτές της πειραματικής ομάδας I, υπήρξε στατιστικά σημαντική αύξηση των παραγόντων της ανάμειξης και της ποιότητας υπηρεσιών εκτός του παράγοντα «περιβάλλον». Επίσης, υπήρξε στατιστικά σημαντική μείωση του θετικού παράγοντα «ευεξία» και του αρνητικού παράγοντα «κούραση», ενώ σημειώθηκε στατιστικά σημαντική αύξηση του παράγοντα «στρες» της ψυχολογικής υγείας- ευεξίας. Στους χορευτές της πειραματικής ομάδας II, υπήρξε στατιστικά σημαντική αύξηση της ικανοποίησης, των παραγόντων της ποιότητας υπηρεσιών, της ανάμειξης και του θετικού παράγοντα «ευεξία» της ψυχολογικής υγείας- ευεξίας, καθώς και στατιστικά σημαντική μείωση των αρνητικών παραγόντων «κούραση» και «στρες» της ψυχολογικής υγείας-ευεξίας. Σύμφωνα με τις αναλύσεις συσχέτισης υπήρξε μέτρια έως υψηλή στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ της ικανοποίησης, των παραγόντων της ποιότητας υπηρεσιών, ανάμειξης και ψυχολογικής υγείας- ευεξίας, για την πειραματική ομάδα I και II, ενώ στους ίδιους παράγοντες υπήρξε χαμηλή έως μέτρια στατιστικά σημαντική συσχέτιση για την ομάδα ελέγχου. Από τις αναλύσεις πολλαπλής παλινδρόμησης διαπιστώθηκε ότι οι παράγοντες της ποιότητας υπηρεσιών και η ικανοποίηση προέβλεψαν την μεταβλητότητα της ανάμειξης και της ψυχολογικής υγείας- ευεξίας των συμμετεχόντων. Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά διαφοροποίησαν στατιστικά σημαντικά τους παράγοντες της ποιότητας υπηρεσιών, της ανάμειξης, της ψυχολογικής υγείας- ευεξίας και την ικανοποίηση των συμμετεχόντων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φάνηκε ότι η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολιτιστικούς φορείς εκμάθησης ελληνικών χορών, ενίσχυσε την ανάμειξη, ικανοποίηση και ψυχολογική υγεία- ευεξία των συμμετεχόντων του παρεμβατικού προγράμματος.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς

Social Sciences
Satisfaction
Εκπαίδευση
Involvement
Ποιότητα υπηρεσιών
Greek dances
Education, miscellaneous
Ικανοποίηση
Ελληνικοί Χοροί
Ψυχολογική Υγεία- Ευεξία
Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
Ανάμειξη
Service quality
Psychological well-being

Ελληνική γλώσσα

Democritus University of Thrace (DUTH)
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ)

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.