Η νεοελληνική εκπαίδευση στην τριακονταετία 1950-1980 ως βιωμένη εμπειρία και η βιογραφική της σημασία στο πλαίσιο άσκησης του ακαδημαϊκού ρόλου: βιογραφικοί μετασχηματισμοί και εκπαιδευτικές πρακτικές μελών ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Πατρών

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Modern Greek education in the thirty years 1950 - 1980 as a lived experience and its biographical significance in the context of the academic role: biographical transformations and educational practices of faculty members of the University of Patras
Η νεοελληνική εκπαίδευση στην τριακονταετία 1950-1980 ως βιωμένη εμπειρία και η βιογραφική της σημασία στο πλαίσιο άσκησης του ακαδημαϊκού ρόλου: βιογραφικοί μετασχηματισμοί και εκπαιδευτικές πρακτικές μελών ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Πατρών

Solomou, Anna
Σολωμού, Άννα

PhD Thesis

2022


The topic of this thesis is: "Modern Greek education in the thirty years 1950 - 1980 as a livedexperience and its biographical significance in the context of the academic role. Biographicaltransformations and educational practices of faculty members of the University of Patras".The aim of this research study, which utilizes the concepts of "scientific field", "scientificcapital" and "cultural capital", and "symbolic power" from Pierre Bourdieu's theory, as aframework of theoretical presuppositions and heuristics of understanding in the analysis ofthe data, is to explore faculty members' views on the impact of their life stories on the waythey teach, as well as their perceptions of the impact of the university field on their academicpractice. The research data was collected using the biographical narrative interview during theyears 2013 - 2015. The cases that constituted our sample in this research were 12 female andmale faculty members of the University of Patras. We selected three interviews on the basisof processing which we analyzed by the biographical narrative analysis method. Theselection of the cases was made in order to highlight the different aspects of the biographicalsignificance of educational experiences in academic development and in the structuring ofteaching practices. We also tried to highlight how the encapsulation of the educationalitinerary and extra-academic work shapes the informants' perceptions of how the academicfield affects the teaching and research dimension of their role.
Το θέμα της παρούσας διατριβής είναι: «Η νεοελληνική εκπαίδευση στην τριακονταετία 1950- 1980 ως Βιωμένη Εμπειρία και η βιογραφική της σημασία στο πλαίσιο άσκησης τουακαδημαϊκού ρόλου. Βιογραφικοί μετασχηματισμοί και εκπαιδευτικές πρακτικές μελών ΔΕΠτου Πανεπιστημίου Πατρών». Σκοπός της συγκεκριμένης ερευνητικής μελέτης, η οποίααξιοποιεί τις έννοιες «επιστημονικό πεδίο», «επιστημονικό κεφάλαιο» και «πολιτισμικόκεφάλαιο», και «συμβολική εξουσία» από τη θεωρία του Pierre Bourdieu, ως πλαίσιο τωνθεωρητικών προϊδεασμών και των ευρετικών σχημάτων κατανόησης κατά την ανάλυση τωνδεδομένων, είναι η διερεύνηση των απόψεων των μελών ΔΕΠ, σχετικά με την επίδραση πουασκούν οι ιστορίες ζωής τους στον τρόπο που διδάσκουν, όπως επίσης και των αντιλήψεώντους για την επίδραση του πανεπιστημιακού πεδίου στην άσκηση του ακαδημαϊκούεπαγγέλματος. Η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων έγινε με τη χρήση της βιογραφικήςαφηγηματικής συνέντευξης κατά τα έτη 2013 – 2015. Οι περιπτώσεις που αποτέλεσαν τοδείγμα μας στην παρούσα έρευνα ήταν 12 γυναίκες και άνδρες, Μέλη ΔΕΠ τουπανεπιστημίου Πατρών. Στη βάση της επεξεργασίας επιλέξαμε τρεις συνεντεύξεις τις οποίεςαναλύσαμε με τη μέθοδο της βιογραφικής αφηγηματικής ανάλυσης. Η επιλογή τωνπεριπτώσεων έγινε με σκοπό να αναδείξουμε τις διαφορετικές πτυχές της βιογραφικήςσημασίας των εκπαιδευτικών εμπειριών στην ακαδημαϊκή εξέλιξη και στη δόμηση τωνδιδακτικών πρακτικών. Επίσης προσπαθήσαμε να αναδείξουμε πως ο εγκιβωτισμός τουεκπαιδευτικού οδοιπορικού και το εξωακαδημαϊκό έργο, διαμορφώνουν την αντίληψη τωνπληροφορητών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο το πανεπιστημιακό πεδίο επιδρά στηνδιδακτική και ερευνητική διάσταση του ρόλου τους.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης

Biographical narrative analysis
Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Βιογραφική έρευνα
Social Sciences
Βιογραφική αφηγηματική ανάλυση
Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Εκπαίδευση
Επιστημονικό πεδίο
Biographical research
Biographical narrative interview
Βιογραφική αφηγηματική συνέντευξη
Education
Scientific field
Κοινωνικές Επιστήμες
Education and Educational Research
Education, Scientific Disciplines

Greek

Πανεπιστήμιο Πατρών
University of Patras

Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)