Η οικογένεια στα σχολικά εγχειρίδια των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Γυμνασίου: Χριστιανοπαιδαγωγική θεώρηση

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



The family in the school textbooks of Modern Greek Literature Texts of the High School: Christian pedagogical view
Η οικογένεια στα σχολικά εγχειρίδια των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Γυμνασίου: Χριστιανοπαιδαγωγική θεώρηση

Bakoglidou, Triantafyllia
Μπακογλίδου, Τριανταφυλλιά

PhD Thesis

2021


Σκοπός της διατριβής ήταν η μελέτη του θεσμού της οικογένειας, τις μορφές της, τις λειτουργίες της, αλλά και τις επιδράσεις της στον άνθρωπο. Εξετάσαμε τον όρο οικογένεια, τη δομή και τις λειτουργίας αυτής. Επίσης, παρουσιάσαμε τις μορφές της οικογένειας στο χρόνο καθώς έγινε η κατηγοριοποίηση των μορφών αυτών αποσαφηνίζοντας τα μέλη το κάθε ένα ξεχωριστά. Ακόμη, μελετήθηκε η οικογένεια στη διδασκαλία και τη ζωή της ορθόδοξης καθολικής εκκλησίας. Παρουσιάστηκε η οικογένεια από τη Παλαιά Διαθήκη μέχρι την Καινή Διαθήκη. Ακόμη, καταγράφηκε η ψυχοπαιδαγωγική θεώρηση της οικογένειας ως φορέα διαπαιδαγώγησης των παιδιών. Στη συνέχεια, μελετήθηκαν τα προγράμματα σπουδών και τα σχολικά εγχειρίδια του γυμνασίου του μαθήματος Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Καταγράφηκε ο σκοπός της διδασκαλίας της λογοτεχνίας και μέσω τον προγραμμάτων αυτών προβλήθηκε η έννοια της οικογένειας μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια στα οποία εντοπίζεται ο όρος. Τέλος στο δεύτερο μέρος της διατριβής προβλήθηκε η η έρευνα, η οποία αφορά στα τα σχολικά εγχειρίδια του Γυμνασίου των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.
The purpose of the dissertation was to study the institution of the family, its forms, its functions, but also its effects on humans. We examined the term family, its structure and its functions. We also presented the forms of the family over time as these forms were categorized by clarifying the members individually. The family was also studied in the teaching and life of the Orthodox Catholic Church. The family was introduced from the Old Testament to the New Testament. Furthermore, the psycho-pedagogical view of the family as a body of education of the children was recorded.Then, the curricula and textbooks of the high school of the course Texts of Modern Greek Literature were studied. The purpose of teaching literature was recorded and through these programs the concept of family was promoted through the textbooks in which the term is found. Finally, in the second part of the dissertation, the research was presented, which concerns the textbooks of the High School of Texts of Modern Greek Literature.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία ➨ Θρησκεία
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς

Θρησκεία
Social Sciences
Humanities and the Arts
Εκπαίδευση
Religion
Education, miscellaneous
Philosophy, Ethics and Religion
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Education
Family
Κοινωνικές Επιστήμες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Οικογένεια

Greek

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θεολογική. Τμήμα Θεολογίας. Τομέας Λατρείας, Χριστιανικής Αγωγής και Εκκλησιαστικής Διοίκησης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)