Η μουσική εκπαίδευση στην Ελλάδα και η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών μουσικής

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Music education in Greece and the investigation of the training needs of music teachers
Η μουσική εκπαίδευση στην Ελλάδα και η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών μουσικής

Kougkas, Nikolaos
Κούγκας, Νικόλαος

PhD Thesis

2022


The purpose of this dissertation is to capture the training needs andexpectations of music teachers, so that their lifelong education can be organized based on research data, in order to achieve their professional and personal development and the formation of a modern professional music teacher. In the first part of the dissertation concepts such as adult training, teacher training and teacher professional development were clarified, followed by historical review of Music Education in the Greek educational system from the establishment of the modern Greek state until today, analyzed the profile of Greek music teachers employed in the modern Greek school and in the countries of the European Union and the chapter is completed withtheir training. Subsequently, a survey was conducted on Music teachers working in Primary and Secondary education, in General education and Music schools, throughout Greece, using a questionnaire, which examined the evaluation of their previous experience in training programs, the needs that they consider to be covered by Continuing Education and their personal needs and preferences for thematic areas of training. A total of 484 questionnaires were completed. After analyzing the research results, we observe that Music teachers seem to be dissatisfied with the training programs offered, while at the same time wishing to participate actively in their organization and implementation, showing a preference for flexible programs in subject matter and in the duration of time and seeking the connection between theory and practice.
Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η αποτύπωση των επιμορφωτικώναναγκών και προσδοκιών των εκπαιδευτικών Μουσικής, ώστε να μπορεί ναοργανωθεί η δια βίου εκπαίδευσή τους στηριγμένη σε ερευνητικά δεδομένα,προκειμένου να επιτευχθεί η επαγγελματική και προσωπική τους ανάπτυξη και η διαμόρφωση ενός σύγχρονου επαγγελματία εκπαιδευτικού Μουσικής. Στο πρώτο μέρος της διατριβής αποσαφηνίζονται έννοιες όπως επιμόρφωση ενηλίκων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, ακολουθεί μία ιστορική αναδρομή στη Μουσική εκπαίδευση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους μέχρι σήμερα, αναλύεται το προφίλ των εκπαιδευτικών Μουσικής που διδάσκουν στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την επιμόρφωσή τους. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε έρευνα στους εκπαιδευτικούς Μουσικής που εργάζονται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Γενικής παιδείας αλλά και σε Μουσικά σχολεία, σε όλη την ελληνική επικράτεια με την χρήση ερωτηματολογίου, όπου διερευνήθηκαν η αξιολόγηση της προηγούμενης εμπειρίας τους σε προγράμματα επιμόρφωσης, οιανάγκες που θεωρούν ότι καλύπτει η Συνεχιζόμενη εκπαίδευση και οι προσωπικές τους ανάγκες και προτιμήσεις για θεματικούς άξονες επιμόρφωσης. Συνολικά συμπληρώθηκαν 484 ερωτηματολόγια.Μετά από την ανάλυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων, διαπιστώνουμε ότιοι εκπαιδευτικοί Μουσικής φαίνεται να μην είναι απόλυτα ικανοποιημένοι από τα προσφερόμενα επιμορφωτικά προγράμματα, ενώ ταυτόχρονα επιθυμούν νασυμμετέχουν ενεργά στην οργάνωση και την υλοποίησή τους, δείχνοντας μίαπροτίμηση προς ευέλικτα προγράμματα και ως προς τη θεματολογία αλλά και την χρονική διάρκεια και επιζητώντας την σύνδεση θεωρίας και πράξης.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης

Training needs
Επιμορφωτικές ανάγκες
Music teachers
Εκπαιδευτικοί μουσικής
Social Sciences
Επαγγελματική ανάπτυξη
Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Εκπαίδευση
Επιμόρφωση
Επιμορφωτικά προγράμματα
Training
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
Education and Educational Research
Professional development
Training programs

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας . Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής πολιτικής




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.