Ανάπτυξη διαπολιτισμικής συνείδησης μέσω κινηματογραφικών ταινιών κατά τη διδασκαλία και την εκμάθηση της γαλλικής ως ξένης γλώσσας-πολιτισμού

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
National Documentation Centre (EKT)   

Αποθετήριο :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ ΕΑΔΔ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The development of intercultural awareness through films in french language teaching and learning
Ανάπτυξη διαπολιτισμικής συνείδησης μέσω κινηματογραφικών ταινιών κατά τη διδασκαλία και την εκμάθηση της γαλλικής ως ξένης γλώσσας-πολιτισμού

Ioannidou, Evgenia
Ιωαννίδου, Ευγενία

PhD Thesis

2022


Η συνύπαρξη στις σύγχρονες κοινωνίες ανθρώπων με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο καθιστά την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής συνείδησης των μαθητών βασική διάσταση, σημαντική παράμετρο της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας αποτελώντας συγχρόνως έναν από τους πρωταρχικούς διδακτικούς στόχους του μαθήματος της ξένης γλώσσας. Η επίτευξη του διδακτικού αυτού στόχου μέσω μίας αποτελεσματικής και ταυτόχρονα ευχάριστης διδακτικής μεθόδου αποτέλεσε το έναυσμα για τηνπαρούσα έρευνα που στόχο έχει να διερευνήσει εάν οι κινηματογραφικές ταινίες βοηθούν τους μαθητές να ανιχνεύουν στοιχεία που αφορούν στον «ξένο» πολιτισμό, ευνοώντας έτσι τις συνθήκες για την ανάπτυξη ενός γόνιμου διαπολιτισμικού διαλόγου στο πλαίσιο του μαθήματος της ξένης γλώσσας και εν προκειμένω της γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Αποδείχτηκε ότι η διαμόρφωση της διαπολιτισμικής συνείδησης και η ανάπτυξη της διαπολιτισμικής δεξιότητας, που αποτελεί έναν από τους βασικότερους στόχους της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας, μπορούν να επιτευχθούν με τη βοήθεια των ξενόγλωσσων ταινιών. Ως συνέπεια όλων των ανωτέρω, προκύπτει το συμπέρασμα ότι η ξενόγλωσση ταινία αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για τον εκπαιδευτικό της ξένης γλώσσας καθώς δύναται να ενισχύσει με τρόπο αποτελεσματικό και ευχάριστο τη διαδικασία εκμάθησης της ξένης γλώσσας και να συμβάλλει καθοριστικά στην προώθηση διαπολιτισμικού διαλόγου στα πλαίσια του ξενόγλωσσου μαθήματος.
The increasing mobility of populations on a global level due to financial, social and personal factors has inevitably led to highly diverse communities consisting of people of various linguistic and cultural background. Effective communication and social interactions among those people requires knowledge of foreign languages. However, languages are not only tools for communication; they are closely associated with culture and mindsets, customs and mentalities. In this respect, the aim of foreign language education is to help students develop not only linguistic competence but also intercultural awareness and cultural competence, as these are expected to help them recognize, acknowledge and respect the cultures of speakers of different languages. This new dimension in foreign language education has led to the development of an intercultural teaching approach. Against this backdrop, foreign language educators are faced with a challenging task: to help students develop intercultural competence through an interactive and effective teaching procedure. Considering that movies can be a useful educational tool in the foreign language classroom, we aim to explore their impact on students’ intercultural competence and on their ability to understand the impact of different cultures on communication. The main research question to be answered through this research is whether movies can help students detect cultural references in a movie and whether they can give language teachers the opportunity to promote and support intercultural discussions in class.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά

Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Στερεότυπα
Intercultural competence
Οπτικοακουστικά μέσα
Other Humanities
Διαπολιτισμική δεξιότητα
Intercultural awareness
Humanities and the Arts
Stereotypes
Κινηματογραφική ταινία
Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Humanities, general
Intercultural teaching approach
Films as an educational tool
Διδασκαλία ξένης γλώσσας
Διαπολιτισμική συνείδηση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας και Διδακτικής των Γλωσσών




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.