Εκπαίδευση και νεολαία στην κατεχόμενη Λάρισα (1941-1944)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Education and youth in occupied Larissa (1941-1944)
Εκπαίδευση και νεολαία στην κατεχόμενη Λάρισα (1941-1944)

Mitsiou, Despoina Maria
Μήτσιου, Δέσποινα-Μαρία

PhD Thesis

2022


The object of the study "Education and Youth in occupied Larissa (1941-1944)" is the investigation of educational and social matters in Larissa during the period of occupation. The Italo-German occupation created a new reality, which had an impact on society, politics, economy and education. In addition, the attitude of the conquerors greatly influenced the attitude of the citizens and especially the youth, but also determined the functioning of education. The present study is a research approach to the local history of education during the above period. The time limits are set from April 19, the day the German invaders invaded the city until its liberation on October 23, 1944. The events unfold in Larissa with references to the wider area, as long as there is a connection or correlation with what took place in the Larissa area.
Αντικείμενο της μελέτης "Εκπαίδευση και Νεολαία στην κατεχόμενη Λάρισα (1941-1944)" αποτελεί η διερεύνηση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών πραγμάτων στη Λάρισα την περίοδο της κατοχής. Η ιταλογερμανική κατοχή δημιούργησε μία νέα πραγματικότητα, η οποία είχε αντίκτυπο στην κοινωνία, την πολιτική, την οικονομία και την εκπαίδευση. Επιπλέον, η στάση των κατακτητών επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τη στάση των πολιτών και κυρίως της νεολαίας, αλλά καθόρισε και τη λειτουργία της εκπαίδευσης. Η παρούσα μελέτη αποτελεί μία ερευνητική προσέγγιση της τοπικής ιστορίας της εκπαίδευσης κατά την παραπάνω περίοδο. Ως χρονικά όρια τίθενται η 19η Απριλίου, ημέρα εισβολής των Γερμανών κατακτητών στην πόλη μέχρι και την απελευθέρωσή της στις 23 Οκτωβρίου 1944. Τα γεγονότα εκτυλίσσονται στη Λάρισα με αναφορές και στην ευρύτερη περιοχή, εφόσον υπάρχει σύνδεση ή συσχετισμός με όσα διαδραματίστηκαν στην περιοχή της Λάρισας.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Ιστορία και Αρχαιολογία ➨ Σύγχρονη ιστορία

Larisa
Humanities and the Arts
Εκπαίδευση
Σύγχρονη ιστορία
Youth
Νεολαία
Ιστορία και Αρχαιολογία
Contemporary history
Education
History and Archaeology
Λάρισα
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
1941-1944

Ελληνική γλώσσα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.