The present study aims to highlight stage issues that are produced by the text, as well as by the environment of the theatre, its competitive framework, the stage structure, the social fabric in which Aristophanes is active, compose his works and direct his plays. Entrances and exits, the management of space and time, silences in the resonant comic theatre, monologues, asides, the possible presence of naked girls on stage, dramatic illusion, and the “pornic” and coprological vocabulary are examined.
Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να αναδείξει σκηνικά ζητήματα το οποία παράγονται από το κείμενο, καθώς επίσης και από το περιβάλλον του θεάτρου, το διαγωνιστικό του πλαίσιο, το σκηνικό οικοδόμημα, τον κοινωνικό ιστό μέσα στον οποίο ο Αριστοφάνης δραστηριοποιείται, συνθέτει τα έργα του και του αποτείνεται. Εξετάζονται οι είσοδοι και οι έξοδοι, η διαχείριση του χώρου και του χρόνου, οι σιωπές στο ηχηρό κωμικό θέατρο, οι μονόλογοι, οι παράμεροι λόγοι, η ενδεχόμενη παρουσία γυμνών κοριτσιών επί σκηνής, η δραματική ψευδαίσθηση, το πορνικό και το κοπρολογικό λεξιλόγιο.