Η πρόσληψη των ελληνικών μύθων από τους ζωγράφους Μπαρόκ: η περίπτωση του Peter Paul Rubens και του Nicolas Poussin

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The adoption of Greek myths by Baroque painters: the case of Peter Paul Rubens and Nicolas Poussin
Η πρόσληψη των ελληνικών μύθων από τους ζωγράφους Μπαρόκ: η περίπτωση του Peter Paul Rubens και του Nicolas Poussin

Vlassi, Eleni
Βλάσση, Ελένη

PhD Thesis

2023


The Greek Myth is inextricably linked to Art, which is inspired by it, but also at the same time transmits it and recreates it in a constant game of changing motifs, forms and images from antiquity to the present day. It also occupies an important place in the thematic of Baroque art, which prevailed from the last decades of the 16th century throughout Europe. The present research analyzes the specificity of the ancient Greek myth and the influence that Greek mythology exerted on the visual arts from antiquity onwards, with a time horizon of the Baroque era. It focuses on the handling of mythological material and the respective variations of the myth by the painters of the Baroque era, and in particular the reception of Greek mythology by the Flemish painter Peter Paul Rubens and his French contemporaneous Nicolas Poussin, who constitute the most important representatives of Baroque art based on mythological, heroic and bucolic scenes.
Ο ελληνικός Μύθος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την Τέχνη, η οποία εμπνέεται από αυτόν, αλλά και ταυτόχρονα τον παραδίδει και τον αναπλάθει σε ένα διαρκές παιχνίδι μεταβαλλόμενων μοτίβων, μορφών και εικόνων από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας. Κατέχει σημαντική θέση και στη θεματογραφία της τέχνης του Μπαρόκ, η οποία επικρατεί από τις τελευταίες δεκαετίες του 16ου αιώνα σε όλη την Ευρώπη. Η παρούσα έρευνα αναλύει την ιδιαιτερότητα του αρχαιοελληνικού μύθου και την επιρροή που η ελληνική μυθολογία άσκησε στις εικαστικές τέχνες από την αρχαιότητα και εντεύθεν, με χρονικό ορίζοντα την εποχή Μπαρόκ. Εστιάζει στη διαχείριση του μυθολογικού υλικού και των εκάστοτε παραλλαγών του μύθου από τους ζωγράφους της εποχής Μπαρόκ, και ιδιαίτερα την πρόσληψη της ελληνικής μυθολογίας από τον Φλαμανδό ζωγράφο Peter Paul Rubens και τον Γάλλο ομότεχνό του Nicolas Poussin, οι οποίοι συνιστούν τους σημαντικότερες εκπροσώπους της τέχνης Μπαρόκ με θεματική βάση τις μυθολογικές, ηρωικές και βουκολικές σκηνές.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Ιστορία της τέχνης

Myth
Πουσσέν
Rubens
Humanities and the Arts
Μύθος
Ελληνική και Ρωμαϊκή αρχαιότητα
Μπαρόκ
Renaissance
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Greek mythology
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Ιστορία της τέχνης
Poussin
Ελληνική μυθολογία
Greek and Roman antiquity
Art history
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Αναγέννηση
Ρούμπενς
Baroque

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
University of Peloponesse

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.