H επίδραση των τοπικών προϊόντων και της γαστρονομίας στη ταξιδιωτική εμπειρία: η περίπτωση της Κρήτης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The impact of local products and gastronomy on tourists' experience: the case of visitors in Crete
H επίδραση των τοπικών προϊόντων και της γαστρονομίας στη ταξιδιωτική εμπειρία: η περίπτωση της Κρήτης

Apladas, Georgios
Απλαδάς, Γεώργιος

PhD Thesis

2022


The proposed doctoral research program aims to investigate the holistic (before, during the trip, and after its completion) effect of the value of Cretan local products on the perceptions, attitudes and experience of visitors (tourists) in Crete. Local products are considered a valuable resource in tourism, which can be used by service providers such as restaurants and hotels, as well as regional and national tourism development organizations for marketing activities related to the development and promotion of tourist destinations. ”Local food” has the potential to enhance the visitor experience by connecting visitors to the destination area and its culture. The modern literature explores the connection of traditional and local products (food and beverages) with tourism and specifically with the experience of visitors.The thesis aims to show the underlying factors of the food image of the destination of Crete and the relationship between the image of the destination and the intention of the travelers. In essence, it seeks to define the importance of gastronomic tourism and how local products can be used as a tool to purchase a destination. In this context, individual research objectives will be set related to the impact of local products at each stage of visitors’ purchasing behaviour process. The setting of the proposed research programme is defined as the wider region of Crete, one of the most popular tourist destinations in the Mediterranean, which produces local products of high nutritional value associated with the Mediterranean diet and are internationally recognized. The proposed dissertation is expected to contribute to the wider field of tourism marketing by providing results that on the one hand will verify existing theoretical models or propose new ones, and on the other hand will provide for the first time empirical data from the region of Crete, which are considered valuable for the reform of the Greek tourist product.
Η προτεινόμενη διδακτορική έρευνα αποσκοπεί στη μελέτη του ολιστικού αντίκτυπου της αξίας των τοπικών προϊόντων της Κρήτης στις αντιλήψεις, τις στάσεις και την εμπειρία των επισκεπτών (τουριστών) στην Κρήτη, τόσο πριν, κατά τη διάρκεια όσο και μετά το ταξίδι τους. Τα τοπικά προϊόντα θεωρούνται πολύτιμος πόρος στον τουρισμό, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί από παρόχους υπηρεσιών, όπως εστιατόρια και ξενοδοχεία, καθώς και από περιφερειακές και εθνικές οργανώσεις ανάπτυξης τουρισμού για δραστηριότητες προώθησης και ανάπτυξης τουριστικών προορισμών. Η "τοπική γαστρονομία" έχει το δυναμικό να ενισχύσει την εμπειρία των επισκεπτών, συνδέοντάς τους με την περιοχή προορισμού και τον πολιτισμό της. Η σύγχρονη βιβλιογραφία εξετάζει τη σχέση των παραδοσιακών και τοπικών προϊόντων (φαγητών και ποτών) με τον τουρισμό και ειδικότερα με την εμπειρία των επισκεπτών.Η διατριβή αποσκοπεί να αποδείξει τους υποκείμενους παράγοντες της εικόνας του φαγητού του προορισμού της Κρήτης και τη σχέση μεταξύ της εικόνας του προορισμού και της πρόθεσης των ταξιδιωτών. Στην ουσία, επιδιώκεται η καθορισμός της σημασίας του γαστρονομικού τουρισμού και πώς τα τοπικά προϊόντα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο για την απόκτηση ενός προορισμού. Σε αυτό το πλαίσιο, θα τεθούν ατομικοί ερευνητικοί στόχοι που σχετίζονται με την επίδραση των τοπικών προϊόντων σε κάθε στάδιο της διαδικασίας αγοράς των επισκεπτών. Το προτεινόμενο πρόγραμμα έρευνας ορίζεται στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης, μία από τις πιο δημοφιλείς τουριστικές προορισμούς στη Μεσόγειο, η οποία παράγει τοπικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, συνδεδεμένα με τη μεσογειακή διατροφή και αναγνωρίζονται διεθνώς. Αναμένεται ότι η προτεινόμενη διατριβή θα συμβάλει στον ευρύτερο τομέα του μάρκετινγκ τουρισμού παρέχοντας αποτελέσματα που αφενός θα επαληθεύουν υπάρχοντα θεωρητικά μοντέλα ή θα προτείνουν νέα, και αφετέρου θα παρέχουν για πρώτη φορά εμπειρικά δεδομένα από την περιοχή της Κρήτης, τα οποία θεωρούνται πολύτιμα για τη μεταρρύθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Φιλοξενία, Αναψυχή, Αθλητισμός και Τουρισμός

Crete
Other Social Sciences
Social Sciences
Local Products
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Tourism
Τοπικά Προϊόντα
Τουρισμός
Προτιμήσεις καταναλωτών
Γαστρονομία
Φιλοξενία, Αναψυχή, Αθλητισμός και Τουρισμός
Consumer preferences
Hospitality, Leisure, Sport and Tourism
Κρήτη
Κοινωνικές Επιστήμες
Gastronomy

Ελληνική γλώσσα

Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο. Σχολή Επιστημών Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.