This research proposal is situated in the broader context of new media, technology and life sciences Art, a relatively recently developing branch –with this structure– of contemporary Art. However, it constitutes a rapidly developing field of research, as at the beginning of the 21st century, it emerges as a formal subject of academic study, highlighting initiatives and emphasizing the desire to link biotechnology and art. This study raises questions about the ways in which art and biotechnology, commencing from different starting points, negotiate their interrelationships of interaction and identification and develop (or not) common breakthroughs and complementarity. It is based on theoretical perspectives, artistic practices, public experiments, developed in the last decades, within the theoretical framework of the aforementioned common space, with Snow, Pickering, Born & Barry, Penny, Stanley, Yetisen, Williams, HCI community, DIYbio, Mitchell, Kac, Catts & Zurr, Radomska, Synthetic aesthetics, Hauser, Berger etc. as key representatives. The space in which the research will be developed is the digital space of representation of these experiments (simulation), which has already been exploited by Art, and the physical fields of evolution of the cases to be studied in the thesis. Algorithmic structures are characterized by specific colors and actions, and exhibit an automatic genetic evolution. The main data collection methods include case studies, semi-structured interviews with artists and scientists, literature review of the field and the creation of a database, while the analysis will be based on the comparative study and qualitative interpretation of the data, with a focus on innovation and the expression of biotechnological reality in visual terms.
H παρούσα πρόταση έρευνας εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της τέχνης των νέων μέσων, της τεχνολογίας και των βιοεπιστημών, ενός σχετικά πρόσφατα αναπτυσσόμενου κλάδου –με αυτή τη διάρθρωση– της σύγχρονης τέχνης. Εντούτοις, συνιστά ένα ραγδαία αναπτυσσόμενο πεδίο έρευνας καθώς, στις απαρχές του 21ου αιώνα, εμφανίζεται ως επίσημο αντικείμενο ακαδημαϊκών σπουδών, αναδεικνύοντας τις πρωτοβουλίες και υπογραμμίζοντας τη διάθεση για τη διασύνδεση της βιοτεχνολογίας με την τέχνη. Η εν λόγω μελέτη εγείρει ερωτήματα σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους η τέχνη και η βιοτεχνολογία, εκκινώντας από διαφορετικές αφετηρίες, διαπραγματεύονται τις μεταξύ τους σχέσεις αλληλόδρασης και ταύτισης, και αναπτύσσουν (ή όχι) κοινές τομές και συμπληρωματικότητα. Βασίζεται σε θεωρητικές προοπτικές, καλλιτεχνικές πρακτικές, δημόσια πειράματα, που αναπτύχθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες, στο θεωρητικό πλαίσιο του ως άνω κοινού χώρου, με βασικούς εκπροσώπους τους: Snow, Pickering, Born & Barry, Penny, Stanley, Yetisen, Williams, HCI community, DIYbio, Mitchell, Kac, Catts & Zurr, Radomska, Synthetic aesthetics, Hauser, Berger κ.ά. Ο χώρος όπου θα αναπτυχθεί η έρευνα είναι ο ψηφιακός χώρος αναπαράστασης αυτών των πειραμάτων (προσομοίωσης), ο οποίος ήδη έχει αξιοποιηθεί από την τέχνη, και τα φυσικά πεδία εξέλιξης των προς μελέτη περιπτώσεων της διατριβής. Οι αλγοριθμικές δομές χαρακτηρίζονται από συγκεκριμένα χρώματα και δράσεις, ενώ παρουσιάζουν μια γενετική εξέλιξη. Οι βασικές μέθοδοι συλλογής δεδομένων περιλαμβάνουν περιπτωσιολογικές μελέτες (case study 1, case study 2), ημι-δομημένες συνεντεύξεις καλλιτεχνών και επιστημόνων, βιβλιογραφική ανασκόπηση του τομέα, και τη δημιουργία μίας βάσης δεδομένων, ενώ η ανάλυση θα στηριχθεί στη συγκριτική μελέτη και την ποιοτική ερμηνεία των δεδομένων, με κριτήριο την καινοτομία και την έκφραση της βιοτεχνολογικής πραγματικότητας με εικαστικούς όρους.