The Ministry of Education and the Teachers' Federation of Greece as agents of social act in the educational evaluation in primary education 1996-2023

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το Υπουργείο Παιδείας και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος ως φορείς δράσης κατά την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 1996-2023
The Ministry of Education and the Teachers' Federation of Greece as agents of social act in the educational evaluation in primary education 1996-2023

Stavrou, Dimitrios
Σταύρου, Δημήτριος

PhD Thesis

2023


The purpose of this thesis is to investigate the way the Educational Evaluation is pursued in Greek Primary Education during the period 1996 – 2023. The role of the Ministry of Education and the Teachers' Federation of Greece as agents of social act in the Educational Reform is investigated with an emphasis on both in the type of interactions between them as well as with social structures. We focus on the ways in which the two agents facilitate or hinder educational reforms during the period in question, the ways in which they interact with each other, and the precise form their interaction takes. The analysis model we propose examines on the one hand the agent, his intentions, his purposes, his goals, the definitions he gives to each situation and the interaction of the agents in each educational reform episode. Furthermore, it examines how action and interaction in the educational sphere is influenced by and simultaneously influences the other institutional spheres. To achieve this, we put in each reform episode under consideration the following characteristics: a) At the paradigmatic level: the institutional and symbolic structures, b) At the constitutional (actual) level: the agents of action and their modes of interaction.
Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο επιδιώκεται η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην ελληνική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση κατά τη χρονική περίοδο 1996 – 2023. Διερευνάται ο ρόλος του Υπουργείου Παιδείας και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος ως φορέων δράσης στην Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση με έμφαση τόσο στο είδος των διαδράσεων μεταξύ τους όσο και με τις κοινωνικές δομές. Επικεντρωνόμαστε στους τρόπους με τους οποίους οι δύο φορείς δράσης διευκολύνουν ή παρεμποδίζουν τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις κατά την εν λόγω περίοδο, στους τρόπους με τον οποίους αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και την ακριβή μορφή που λαμβάνει η αλληλεπίδρασή τους. Το μοντέλο ανάλυσης που προτείνουμε εξετάζει αφενός τον φορέα δράσης, τις προθέσεις του, τους σκοπούς του, τους στόχους του, τους ορισμούς που δίνει σε κάθε κατάσταση και τη διάδραση των φορέων σε κάθε μεταρρυθμιστικό εκπαιδευτικό επεισόδιο. Επιπλέον, εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η δράση και η διάδραση στην εκπαιδευτική σφαίρα επηρεάζονται από τις υπόλοιπες θεσμικές σφαίρες και συγχρόνως τις επηρεάζουν. Για να το επιτύχουμε αυτό, θέτουμε σε κάθε μεταρρυθμιστικό επεισόδιο υπό εξέταση τα εξής χαρακτηριστικά: α) Στο παραδειγματικό επίπεδο: τις θεσμικές και τις συμβολικές δομές, β) Στο συνταγματικό επίπεδο: τους φορείς δράσης και τους τρόπους διάδρασής τους.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς

Υπουργείο Παιδείας
Agent of social act
Social Sciences
Φορέας δράσης
Εκπαίδευση
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Educational evaluation
Education, miscellaneous
Educational reform
Ministry of Education
Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος
Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
Teacher's Federation of Greece

Ελληνική γλώσσα

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.