Αντεστραμμένη διδασκαλία (classe inversée): καινοτομία στην εκμάθηση της γαλλικής ως ξένης γλώσσας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο στην ψηφιακή εποχή

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Flipped classroom: innovation in learning french as a foreign language in greek public school in the digital era
Classe inversée: innovation dans l'apprentissage du français en tant que langue étrangère dans l' école publique grecque à l'ère numérique
Αντεστραμμένη διδασκαλία (classe inversée): καινοτομία στην εκμάθηση της γαλλικής ως ξένης γλώσσας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο στην ψηφιακή εποχή

Bletsogianni, Vasiliki
Μπλετσογιάννη, Βασιλική

PhD Thesis

2024


Η παιδαγωγική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαίδευση οδήγησε στη δημιουργία της ηλεκτρονικής μάθησης και στη σταδιακή αποπλαισίωση της διδασκαλίας από χωροχρονικούς περιορισμούς. Με την οργάνωση υβριδικών περιβαλλόντων εργασίας σε μορφή μικτής μάθησης επιδιώκεται ο συνδυασμός των θετικών στοιχείων της παραδοσιακής διδασκαλίας με τη χρήση ψηφιακών μέσων, με στόχο τη βελτιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η αντεστραμμένη τάξη αποτελεί ένα από τα πλέον διαδεδομένα μοντέλα μικτής μάθησης, όπου οι ψηφιακές τεχνολογίες ενεργοποιούν και διαμορφώνουν ένα νέο περιβάλλον μάθησης. Αντιστρέφοντας τη διδακτική διαδικασία αντιστρέφεται η κυρίαρχη μέχρι σήμερα ακολουθούμενη δομή του τρόπου διδασκαλίας, συνδυάζοντας τη διά ζώσης και την εξ αποστάσεως μάθηση με σύγχρονο και ασύγχρονο τρόπο. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης της εφαρμογής του μοντέλου της αντεστραμμένης τάξης στην εκμάθηση της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας και συγκεκριμένα, στην επίδοση των μαθητών και στην ανάπτυξη των γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων τους, στη δημιουργικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου και στην ενίσχυση της γνωστικής εμπλοκής των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Επιχειρείται η σύνδεση θεωρητικής προσέγγισης και διδακτικής πράξης με στόχο την πρόταση ενός καινοτομικού μοντέλου σχεδιασμού της μαθησιακής εμπειρίας και ευέλικτου τρόπου οργάνωσης της εκπαιδευτικής δράσης μέσω υλοποίησης εκπαιδευτικής παρέμβασης σε τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον, υποστηρίζοντας τις αρχές και το περιεχόμενο του Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε έρευνα δράσης με τη συμμετοχή 212 μαθητών δημόσιων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο ενός πολυφασικού μικτού ερευνητικού σχεδιασμού, με την αξιοποίηση ποικίλων μεθοδολογικών εργαλείων συλλογής ερευνητικών δεδομένων. Κατά την έρευνα συλλέχθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα τα οποία παρουσιάζονται και ερμηνεύονται στο πλαίσιο της θεωρητικής επισκόπησης και της πρακτικής διερεύνησης, με στόχο την ανάδειξη των σημείων εστίασης της παρούσας μελέτης.
The pedagogical use of digital technologies in education led to the creation of e-learning and the gradual decontextualization of teaching from space-time limitations. By organizing hybrid working environments in the form of blended learning, it is sought to combine the positive elements of traditional teaching with the use of digital media, with the aim of maximizing learning outcomes. The flipped classroom is one of the most widespread models of blended learning, where digital technologies enable and shape a new learning environment. Reversing the teaching process reverses the dominant structure of the teaching method followed until now, combining face-to-face and distance learning in a synchronous and asynchronous way. The purpose of this endeavor is to study the effect of the implementation of the flipped classroom model in the subject of French as a foreign language, and specifically, on the performance of students and on the development of their language and communication skills, on the more creative use of teaching time and on the strengthening of cognitive engagement of students in the learning process. The connection of theoretical approach and teaching practice is attempted with the aim of proposing an innovative model of planning the learning experience and a flexible way of organizing the educational action through the implementation of educational intervention in a technologically supported environment, supporting the principles and content of the Unified Curriculum of the Foreign Languages. To achieve this goal, action research was designed and implemented with the participation of 212 students at public Primary Education school units, in the context of a multiphase mixed research design, with the utilization of various methodological tools for collecting research data. During the research, quantitative and qualitative data were collected which are presented and interpreted in the context of a theoretical overview and practical investigation, with the aim of highlighting the focus points of the present study.

Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ➨ Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς

Learning theories
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Other Humanities
Blended learning
Παραδοσιακό και εικονικό περιβάλλον μάθησης
Humanities and the Arts
Αντεστραμμένη τάξη
Traditional and virtual learning environment
Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Teaching French as a foreign language
Humanities, miscellaneous
Διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας
Μικτή μάθηση
Flipped classroom
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Θεωρίες μάθησης

Greek

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Aristotle University Of Thessaloniki (AUTH)

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας και Διδακτικής των Γλωσσών




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)