Οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης ως μέσο ενίσχυσης της δια βίου μάθησης και της επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
National Documentation Centre (EKT)   

Αποθετήριο :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ ΕΑΔΔ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Social networking applications as a means of enhancing teachers' lifelong learning and professional development
Οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης ως μέσο ενίσχυσης της δια βίου μάθησης και της επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών

Koskeris, Andreas
Κοσκέρης, Ανδρέας

PhD Thesis

2024


Networking (meeting, contact and exchange of experiences and advice) is one of the main tools to support and promote the professional career. It is a means of enhancing efficiency at work and career development. It takes time, thought, skill in action, but the rewards in the long run can be huge. In addition, networking is also considered as an important motivation to participate in adult education activities. Modern social networking applications (WEB 2.0) are a key tool to support lifelong learning and professional development as they offer a continuous and immediate opportunity to exchange experiences and acquire new knowledge without cost in time and money. The opportunities offered by these applications are even greater through the great expansion of mobile systems and the integration of social networking tools into them. The aim of the research is to study specifically the professional category of teachers to investigate issues related to the efficient use of social networking applications for their professional development. Through a series of research works, we investigated the following issues: • Obstacles faced by teachers for the effective use of WEB 2.0 tools (Koskeris & Karalis, 2016) • Examples of educational frameworks to support the effective use of social media by teachers for specific purposes (Koskeris & Boufardea & Zoakou, 2018) • Evaluation of the impact of the use of WEB 2.0 tools for the professional development of teachers (Koskeris & Boura & Garofalakis, 2020) • Professional skills that can be enhanced through social networking and which tools are most appropriate for this goal (Koskeris & Garofalakis, 2021) • Designing a general training program for teachers that will help them effectively deal with the identified disadvantages in the effective use of WEB 2.0 tools for their professional development (Koskeris & Garofalakis, 2023).
Η δικτύωση (γνωριμία, επαφή και ανταλλαγή εμπειριών και συμβουλών) αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία υποστήριξης και προώθησης της επαγγελματικής καριέρας. Aποτελεί ένα μέσο της ενίσχυσης αποτελεσματικότητας στη δουλειά και στην ανάπτυξη της σταδιοδρομίας. Απαιτεί χρόνο, σκέψη, ικανότητα στη δράση, αλλά οι ανταμοιβές μακροπρόθεσμα μπορεί να είναι τεράστιες. Επιπρόσθετα η δικτύωση θεωρείται και ως σημαντικό κίνητρο συμμετοχής σε δράσεις εκπαίδευσης ενηλίκων. Οι σύγχρονές εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης (WEB 2.0) αποτελούν ένα βασικό εργαλείο υποστήριξης της δια βίου μάθησης και της επαγγελματικής εξέλιξης καθώς προσφέρουν συνεχή και άμεση δυνατότητα για ανταλλαγή εμπειριών και απόκτηση νέων γνώσεων χωρίς κόστος σε χρόνο και χρήμα. Οι ευκαιρίες που προσφέρουν οι συγκεκριμένες εφαρμογές είναι ακόμα μεγαλύτερες μέσω της μεγάλης επέκτασης των κινητών συστημάτων και της ενσωμάτωσης εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης σε αυτά. Στόχος της έρευνας είναι να μελετήσει ειδικά την επαγγελματική κατηγορία των εκπαιδευτικών να διερευνηθούν θέματα που σχετίζονται με την αποδοτική χρήση των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης για την επαγγελματικής τους ανάπτυξη. Μέσα από μια σειρά ερευνητικών εργασιών, διερευνήσαμε τα παρακάτω ζητήματα: • Εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί για την αποτελεσματική αξιοποίηση των εργαλείων WEB 2.0 (Koskeris & Karalis, 2016) • Παραδείγματα εκπαιδευτικών πλαισίων για την υποστήριξη της αποτελεσματικής χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από εκπαιδευτικούς για συγκεκριμένους σκοπούς (Koskeris & Boufardea & Zoakou, 2018) • Αξιολόγηση του αντίκτυπου της χρήσης εργαλείων WEB 2.0 για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών (Koskeris & Boura & Garofalakis, 2020) • Επαγγελματικές δεξιότητες που μπορούν να ενισχυθούν μέσω της κοινωνικής δικτύωσης και ποια εργαλεία είναι τα καταλληλότερα για αυτόν τον στόχο (Koskeris & Garofalakis, 2021) • Σχεδιασμός ενός γενικού προγράμματος κατάρτισης για εκπαιδευτικούς που θα τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τα εντοπισμένα μειονεκτήματα στην αποτελεσματική χρήση των εργαλείων WEB 2.0 για την επαγγελματική τους ανάπτυξη (Koskeris & Garofalakis, 2023).

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία ➨ Επιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ ➨ Μηχανική και συστήματα επικοινωνιών, Τηλεπικοινωνίες

Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Web 2.0
Social Sciences
Επαγγελματική ανάπτυξη
Επιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ
Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering
Εκπαίδευση
Κοινωνική δικτύωση
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Communication engineering and systems, Telecommunications
Engineering and Technology
Teachers
Education
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Social networking
Training program
Κοινωνικές Επιστήμες
Professional development
Μηχανική και συστήματα επικοινωνιών, Τηλεπικοινωνίες
Education, Scientific Disciplines
Εκπαιδευτικοί

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Πατρών
University of Patras

Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.