Ανανεώσιμες πηγές και εξοικονόμηση ενέργειας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση: γνώσεις, αντιλήψεις, στάσεις και προτάσεις

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Renewable sources and energy saving in primary and secondary education: knowledge, perceptions, attitudes and suggetions
Ανανεώσιμες πηγές και εξοικονόμηση ενέργειας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση: γνώσεις, αντιλήψεις, στάσεις και προτάσεις

Chouliara, Xanthi
Χουλιάρα, Ξανθή

PhD Thesis

2024


Σημαντικές έρευνες σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές και την εξοικονόμηση ενέργειας έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα. Τα ευρήματά τους ανέδειξαν ότι γενικά το ευρύ κοινό έχει θετική στάση για την εξοικονόμηση ενέργειας και την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά διαθέτει σχετικά περιορισμένη πληροφόρηση. Επιπρόσθετα, έρευνες έχουν αναδείξει ότι η μεταβολή της ανθρώπινης συμπεριφοράς, αποδεικνύεται ικανή και αναγκαία συνθήκη για την διαχείριση και την επίλυση των σημαντικών περιβαλλοντικών προβλημάτων της σύγχρονης εποχής και ταυτόχρονα καθίσταται πράξη μείζονος σημασίας για την κατανόηση των γνώσεων και των αντιλήψεων των μαθητών/τριών σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των μαθητών/τριών της Στ΄ Δημοτικού Σχολείου, της Γ΄ Γυμνασίου και της Γ΄ Λυκείου Ιονίων Νήσων, όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές και την εξοικονόμηση ενέργειας, έχοντας ως πρωτοτυπία τη σύγκριση των απόψεων μεταξύ Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα, δίνοντας κυρίως έμφαση στην αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), δηλαδή την αιολική, την ηλιακή, την υδροηλεκτρική την γεωθερμική καθώς και την ενέργεια από βιομάζα/βιοαέριο και μέσω της επεξεργασίας δεδομένων των απόψεων, των αντιλήψεων, των στάσεων και των προτάσεων των μαθητών/τριών για τις ΑΠΕ και την Εξοικονόμηση Ενέργειας (ΕΞΕΝ), να προκύψουν νέες προτάσεις για το μέλλον. Επιμέρους στόχοι της ερευνητικής εργασίας, εκτός από την αλληλεπίδραση των τεσσάρων βασικών παραγόντων των ΑΠΕ και της ΕΞΕΝ (γνώσεων, αντιλήψεων, στάσεων, προτάσεων των μαθητών που συμμετείχαν), είναι η διερεύνηση της επιρροής της βαθμίδας εκπαίδευσης και των δημογραφικών χαρακτηριστικών τους (φύλου, ηλικίας/τάξης, σπουδών γονέων, επαγγέλματος γονέων, τόπου διαμονής και τύπου κατοικίας) στη διαμόρφωση των παραγόντων αυτών.
Important research on renewable sources and energy saving has been implemented in Greece. Their findings showed that the general public generally has a positive attitude towards energy saving and the use of renewable energy sources but has relatively limited information. In addition, research has shown that changing human behavior proves to be a sufficient and necessary condition for managing and resolving important environmental problems of our modern times and at the same time becomes an act of major importance for understanding students' knowledge and perceptions on environmental issues. The purpose of this survey is to investigate the views of students of the sixth primary school, the third gymnasium and the third lyceum of the Ionian Islands, regarding renewable sources and energy saving, having as originality the comparison of views between primary and secondary education. In particular, by emphasizing mainly on the utilization of Renewable Energy Sources (RES), i.e. wind, solar, hydroelectric, geothermal as well as energy from biomass / biogas and through the processing of students' views, perceptions, attitudes and proposals on RES and Energy Saving (ES), new proposals for the future emerge. Specific objectives of the research work, apart from the interaction of the four main factors of RES and EXEN (knowledge, perceptions, attitudes, proposals of the students who participated), it is to investigate the influence of the level of education and their demographic characteristics (gender, age/class, parents' studies, parents' profession, place of residence and type of residence) in the formation of these factors.

Γεωπονικές Επιστήμες και Κτηνιατρική ➨ Γεωπονία, Δασολογία και Αλιεία ➨ Δασολογία

Agricultural and Veterinary Sciences
Γεωπονικές Επιστήμες και Κτηνιατρική
Εκπαίδευση
Attitudes
Δασολογία
Αντιλήψεις
Perceptions
Γνώσεις
Energy saving
Proposals
Στάσεις
Knowledge
Renewable sources of energy
Προτάσεις
Education
Γεωπονία, Δασολογία και Αλιεία
Forestry
Εξοικονόμηση ενέργειας
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Agriculture, Forestry and Fisheries

Ελληνική γλώσσα

Democritus University of Thrace (DUTH)
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ)

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας. Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.