ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΗΤΑΝ Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΑΠΟ ΙΑΤΡΙΚΗΣ, ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ, ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΗΣ ΑΠΟΨΕΩΣ. Ο ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΩΣ Η ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΥ ΦΛΟΙΟΥ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΙΑ, ΑΝΑΠΝΟΗ, ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ, ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΡΥΘΜΙΣΗ ΠΟΥ ΩΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΜΗ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΗ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ. ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΗ ΔΥΣΚΟΛΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΣ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΟ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Η ΖΩΗ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΗΘΙΚΩΝ, ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΩΝ, ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΙΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΕΣ ΧΩΡΕΣ, ΟΠΩΣ Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ. ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΠΙΣΕΙ ΕΝΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΩΣ ΜΙΑ ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΤΩΝ ΖΩΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΘΟΥΝ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ, Η ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ, ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ. ΣΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ ΘΑΝΑΤΟ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΘΑΝΑΤΩΝ, ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΙΔΙΑ ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΕ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΙΩΝΟΤΗΤΑΣ. ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑ, ΕΙΝΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΞΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ. Η ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ ΟΡΓΑΝΩΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΠΙΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΜΕ ΜΕΓΙΣΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ, ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ, ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΑΡΧΗΓΩΝ. ΤΕΛΙΚΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ (ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ).
THE PURPOSE OF THIS STUDY WAS TO INVESTIGATE BRAIN DEATH FROM A MEDICAL, A THEOLOGICAL, A PHILOSOPHICAL AND A LEGAL VIEWPOINT. BRAIN DEATH IS DEFINED AS THEINABILITY OF CEREBRAL CORTEX TO MAINTAIN THE INTERIOR HOMEOSTASIS, RESPIRATION, CIRCULATION, GASTROINTESTINAL FUNCTION AND THERMOREGULATION DUE TO IRREVERSIBLE CEREBRAL LESION. AN ANSWER MUST BE GIVEN TO THE DIFFICULT QUESTION OF DECIDING WHETHER IT IS JUSTIFIABLE TO MAINTAIN LIFE BECAUSE OF ETHICAL, RELIGIOUS, EMOTIONAL, SOCIAL AND FINANCIAL CONTROVERSIES, ESPECIALLY IN DEVELOPING COUNTRIES AS OURS. IN RECENT YEARS THE COUNTRIES USING HIGH TECHNOLOGY IN THE FIELD OF NEUROSCIENCE, HAVE ESTABLISHED A MEDICOLEGAL FRAME FOR THE FINAL DIAGNOSIS OF BRAIN DEATH AND POSSIBLE IMEDIATE PREPARATION FOR REMOVING VIABLE ORGANS FOR SUBSEQUENT TRANSPLANTATION. IN CONCLUSION, THE CONCEPT OF BRAIN DEATH AND THE ABILITY OF ITS DIAGNOSIS IS AN ACHIEVEMENT OF SCIENCE AND PHILOSOPHY. IN BRAIN DEATH, AS IN OTHER FORMS OF DEATH, EXISTS THE SAME EXPECTATION OF RESURRECTION AND IS PERFORMED THE SAME MYSTIC CONTACT OF SOUL WITH THE SPACE OF ETERNITY. PHILOSOPHICALLY, IS DEATH THE COMMON POINT OF THE PARADOXAL UNION OF DIVINE WITH THE HUMAN. THE TRANSPLANTATION OF ORGANS OFFERS TO A PATIENT THE GREAT HOPE OF LIFE AND THIS MUST BE DONE, WITH GREAT ATTENTION AND RESPECT TO HUMAN LIFE AND DIGNITY, UNDER THE AUTHORITY OF SCIENCE, COMMON SENSE, STATE ANDTHE SPIRITUAL LEADERS. FINALLY IT IS REVIEWED, THE LEGAL PROBLEMS AFTER THE BRAIN DEATH ACCORDING TO THE CIVIC CODE, (ABSTRACT TRUNCATED)