Διδάσκοντας Μαθηματικά σε παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο πλαίσιο της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διδάσκοντας Μαθηματικά σε παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο πλαίσιο της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης (EL)

Ρίζος, Ιωάννης
Foykas, Evaggelos

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2024-03-30


Η επιλογή των κατάλληλων διδακτικών εργαλείων και ο τρόπος χρήσης τους στη διδασκαλία των Μαθηματικών στο νέο συμπεριληπτικό σχολείο αποτελεί ένα κρίσιμο ζήτημα για τη σύγχρονη Μαθηματική Εκπαίδευση. Στο άρθρο αυτό παρουσιάζουμε δύο συμπεριληπτικές διδακτικές μεθόδους που αναπτύξαμε κατά το σχολικό έτος 2022-2023 σε δύο διαφορετικά σχολικά περιβάλλοντα προκειμένου να εισαγάγουμε μαθηματικές ενότητες σε μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η αξιοποίηση ενός νέου οπτικού βοηθήματος στη Γεωμετρία, καθώς και χειραπτικού υλικού στην Άλγεβρα βοήθησαν τα παιδιά να κάνουν σημαντικά βήματα προς το ξεπέρασμα του σχολικού άγχους που τα διακατείχε, να εμπλακούν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία και να πετύχουν σε ικανοποιητικό βαθμό τους μαθησιακούς στόχους. Στο τέλος του άρθρου συζητάμε ορισμένες διδακτικές προεκτάσεις αλλά και πιθανούς περιορισμούς της έρευνας. (EL)


Χειραπτικό Υλικό (EL)
Ευκλείδης του Byrne (EL)
Σύνδρομο Άσπεργκερ (EL)
Οι Κόσμοι του Karl R. Popper (EL)
Συμπεριληπτική Εκπαίδευση (EL)
Μαθηματικά (EL)
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (EL)

Ελληνική γλώσσα

Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Λάρισα) (EL)


1106-9341
2732-8937
Παιδαγωγικός Λόγος; Τόμ. 29 Αρ. 1 (2023): ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ; 11-32 (EL)
Pedagogikos Logos; Vol. 29 No. 1 (2023): ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ; 11-32 (EN)

Copyright (c) 2024 Ιωάννης Ρίζος, Μαθηματικός, MEd (EN)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.