Ανάλυση της τεχνολογίας των μηχανών διπλού καυσίμου και μελέτη περίπτωσης μεγάλου δεξαμενοπλοίου

Ανάλυση της τεχνολογίας των μηχανών διπλού καυσίμου και μελέτη περίπτωσης μεγάλου δεξαμενοπλοίου

Μαντέλλος, Νικόλαος

Σχολή Μηχανικών
Κουμπογιάννης, Δημήτριος
Λιβανός, Γεώργιος
Χατζηαποστόλου, Αντώνιος
Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών

Διπλωματική εργασία

2022-03-10

2022-03-22T11:35:35Z


Τα τελευταία χρόνια, οι κανονισμοί που αφορούν στους εκπεμπόμενους ρύπους των εμβολοφόρων ναυτικών κινητήρων εσωτερικής καύσης γίνονται ολοένα και πιο αυστηροί. Αυτό έχει ωθήσει τη ναυτιλιακή κοινότητα στη λήψη μέτρων με σκοπό την ικανοποίηση αυτών των κανονισμών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η χρήση του φυσικού αερίου ως εναλλακτικό καύσιμο είναι μια λύση πολλά υποσχόμενη, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη και δημιουργία μεγάλων ναυτικών μηχανών που είναι ικανές να το χρησιμοποιούν ως καύσιμο. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η δίχρονη μηχανή διπλού καυσίμου χαμηλής πίεσης που αναπτύχθηκε από τη WinGD και χρησιμοποιεί ως κύριο καύσιμο το φυσικό αέριο σε συνδυασμό με πετρέλαιο Diesel ως πιλοτικό καύσιμο. Μέσα από αυτή την εργασία παρουσιάζεται επιγραμματικά η πορεία της μηχανής εσωτερικής καύσης από την πρώτη δημιουργία της, στην εφαρμογή του αερίου ως καύσιμο και η εμφάνισή της στη ναυτιλία. Σημαντικό σκέλος είναι η παρουσίαση και η μελέτη της τεχνολογίας της δίχρονης ναυτικής μηχανής διπλού καυσίμου χαμηλής πίεσης, της παρουσίασης των πλεονεκτημάτων της έναντι των άλλων εναλλακτικών, όπως η αντίστοιχη μηχανή υψηλής πίεσης και η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της. Στη συνέχεια, μέσω του προγράμματος GTD της WinGD γίνεται εφαρμογή σε μεγάλο δεξαμενόπλοιο. Για την εύρεση των διαστάσεων και της χωρητικότητας του προς μελέτη πλοίου πραγματοποιείται μια τυπική διαδικασία προεκτίμησης του πρόσθετου βάρους. Παρουσιάζεται και επεξηγείται το περιβάλλον εργασίας του προγράμματος, ενώ στη συνέχεια με εφαρμογή των στοιχείων που υπολογίζονται μέσω της προεκτίμησης για το πλοίο προκύπτουν τα αποτελέσματα τα οποία αναλύονται με τη χρήση εικόνων, πινάκων και διαγραμμάτων.


Large tanker
Pilot fuel
Dual fuel
Πιλοτικό καύσιμο
Εναλλακτικά καύσιμα
Μεγάλο δεξαμενόπλοιο
Φυσικό αέριο
Χαμηλή πίεση
Low pressure
Environmental problem
Περιβαλλοντικό πρόβλημα
Natural gas
Μηχανή Διπλού Καυσίμου
Alternative fuels

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών - Διπλωματικές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)