Εργοθεραπεία και Υποστηρικτική Τεχνολογία στο Σχολικό Περιβάλλον

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εργοθεραπεία και Υποστηρικτική Τεχνολογία στο Σχολικό Περιβάλλον

Μπλάντα, Μαρία

Τζονιχάκη, Ιωάννα
Τμήμα Εργοθεραπείας
Αθανασοπούλου, Χριστίνα
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
Κατσούρη, Ιωάννα Γιαννούλα

Πτυχιακή εργασία

2022-04

Θεωρητικό υπόβαθρο: Η εργοθεραπευτική πρακτική στο σχολικό περιβάλλον είναι ένα συνεχώς αυξανόμενο πεδίο ενδιαφέροντος. Ο ρόλος των εργοθεραπευτών στα σχολεία εξελίσσεται και προσαρμόζεται σύμφωνα με τις νέες τάσεις που αφορούν την εκπαίδευση. Μια εξ’ αυτών είναι η ένταξη των παιδιών με αναπηρία σε γενικά σχολεία. Ο ρόλος της υποστηρικτικής τεχνολογίας για την ένταξη είναι κομβικός. Σκοπός: Ανασκόπηση της βιβλιογραφίας σχετικά με την εφαρμογή υποστηρικτικής τεχνολογίας στο σχολικό περιβάλλον, και το ρόλο των εργοθεραπευτών στη διαδικασία αυτή. Μεθοδολογία: Ακολουθήθηκε η μεθοδολογία της αφηγηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Αναζητήθηκαν άρθρα σε τρείς βάσεις δεδομένων και τέσσερα επιστημονικά περιοδικά εργοθεραπείας. Οι αναζητήσεις πραγματοποιήθηκαν ξεχωριστά για κάθε ερευνητικό ερώτημα. Αρχικά διερευνήθηκαν οι κατηγορίες του εξοπλισμού υποστηρικτικής τεχνολογίας για το σχολικό περιβάλλον, στη συνέχεια οι πληθυσμοί που χρησιμοποιούν υποστηρικτική τεχνολογία στο σχολικό περιβάλλον, έπειτα ο τρόπος εφαρμογής, και τέλος ο ρόλος των εργοθεραπευτών. Αποτελέσματα: Ανάμεσα στα άρθρα που συμπεριλήφθηκαν (n=47) τα δεκαοκτώ απαντούσαν στο πρώτο ερευνητικό ερώτημα, είκοσι στο δεύτερο, και εννέα στο τρίτο. Ως προς το πρώτο ερευνητικό ερώτημα, αναδείχθηκαν συνολικά επτά κατηγορίες εξοπλισμού για το σχολικό περιβάλλον. Η συχνότερα αναφερόμενη κατηγορία (n= 8) ήταν το Λογισμικό Ηλεκτρονικού Υπολογιστή, το οποίο περιλαμβάνει εκπαιδευτικά προγράμματα και εφαρμογές. Για το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα, σημειώθηκαν εννέα διαφορετικοί πληθυσμοί, με συχνότερα αναφερόμενους πληθυσμούς τους μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες (n=6) και τους μαθητές με Αναπτυξιακές Διαταραχές (n=6). Η εφαρμογή υποστηρικτικής τεχνολογίας δεν ακολούθησε κάποια συγκεκριμένη διαδικασία. Η υποστηρικτική τεχνολογία εφαρμόστηκε με σκοπό την ενίσχυση των ακαδημαϊκών δεξιοτήτων. Τέλος, για το τρίτο ερευνητικό ερώτημα, οι εργοθεραπευτές φάνηκε να συμμετέχουν περισσότερο στη διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής της κατάλληλης υποστηρικτικής τεχνολογίας. Συμπέρασμα: Η παρούσα ανασκόπηση ανέδειξε τον εξοπλισμό υποστηρικτικής τεχνολογίας που χρησιμοποιείται στο σχολικό περιβάλλον και τους πληθυσμούς που τη χρησιμοποιούν, και παρουσιάζει τα πλέον πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα σχετικά με την εφαρμογή της υποστηρικτικής τεχνολογίας και το ρόλο των εργοθεραπευτών στη διαδικασία αυτή.


Υποστηρικτική τεχνολογία
Σχολικό περιβάλλον
Εργοθεραπεία

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Εργοθεραπείας - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.