«Η επίδραση της προγεννητικής εκπαίδευσης στη μείωση της ανησυχίας της εγκύου για το τοκετό και στη βελτίωση της στάσης της απέναντι στο θηλασμό»

«Η επίδραση της προγεννητικής εκπαίδευσης στη μείωση της ανησυχίας της εγκύου για το τοκετό και στη βελτίωση της στάσης της απέναντι στο θηλασμό»

Ξενιδάκη, Μαριάννα
Τινιακού, Αδαμαντία

Iliadou, Maria
DAGLA, MARIA
Τμήμα Μαιευτικής
Προηγμένη και Τεκμηριωμένη Μαιευτική Φροντίδα
SARANTAKI, ANTIGONI
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2022-06-18

2022-06-22T09:49:54Z


Περίληψη Εισαγωγή: Τα επίπεδα γνώσεων για τον τοκετό και για το θηλασμό είναι εξαιρετικά σημαντικά διότι επηρεάζουν σημαντικά τις προθέσεις και τις πρακτικές του τοκετού και του θηλασμού, και για το λόγο αυτό, πολλές φορές, αναπτύσσονται ειδικά μαθήματα / συνεδρίες προγεννητικής εκπαίδευσης, με στόχο την παροχή γνώσεων στις γυναίκες και τη βελτίωση της τοκοφοβίας και των στάσεων των γυναικών απέναντι στον θηλασμό. Σκοπός: Ο βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη της επίδρασης της προγεννητικής εκπαίδευσης στη μείωση της ανησυχίας της εγκύου για τον τοκετό και στη βελτίωση της στάσης της απέναντι στο θηλασμό. Μεθοδολογία: Το αρχικό δείγμα αποτελούνταν από 122 έγκυες γυναίκες, ηλικίας 19 έως και 44, οι οποίες συμμετείχαν σε προγράμματα προγεννητικής εκπαίδευσης και κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο με τα εργαλεία “The Iowa Infant Feeding Attitude Scale” (IIFAS), “Breastfeeding Questionnaire - Short Form” και “State – Trait Anxiety Inventory”, (STAI – State). Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων διεξήχθη με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS v22.0. Αποτελέσματα – Συμπεράσματα: Η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών του δείγματος, με ποσοστό 97.4%, δήλωσαν ότι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους, είχαν παρακολουθήσει μαθήματα προγεννητικής φροντίδας με σκοπό να προετοιμαστούν για θέματα σχετικά με την εγκυμοσύνη, το τοκετό και τη λοχεία. Κατά μέσο όρο, οι γυναίκες του δείγματος της παρούσας έρευνας, βρέθηκαν να διατηρούν μια πολύ θετική στάση προς τον αποκλειστικό θηλασμό και αρκετά υψηλά επίπεδα γνώσεων σχετικά με τη σίτιση του νεογνού με αποκλειστικό θηλασμό. Μέσω των αναλύσεων συσχέτισης, αναλύσεων διχοτομικής λογιστικής παλινδρόμησης, πολυμεταβλητών αναλύσεων διασποράς καθώς και των ζευγαρωμένων δοκιμών του t-test, προκύπτει ότι η λήψη μαθημάτων προγεννητικής εκπαίδευσης από τις έγκυες σχετίζεται σημαντικά με το αν οι γυναίκες αισθάνθηκαν απροετοίμαστες και φοβισμένες όταν κατάλαβαν ότι ήρθε η στιγμή του τοκετού και με το βαθμό ικανοποίησης των γυναικών από την εμπειρία του θηλασμού.


Τοκοφοβία
Θηλασμός
Προγεννητική εκπαίδευση
Στάσεις
Άγχος

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Μαιευτικής - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Προηγμένη και Τεκμηριωμένη Μαιευτική Φροντίδα

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)