Μη γλωσσικές επικοινωνιακές ικανότητες παιδιών με σύνδρομο Down στην προσχολική ηλικία

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Μη γλωσσικές επικοινωνιακές ικανότητες παιδιών με σύνδρομο Down στην προσχολική ηλικία

Κουταλά, Μαρίνα Αιμιλία

Παπαηλιού, Χριστίνα
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Petrogiannis, Konstantinos
Ναυρίδη, Ευανθία
Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Πτυχιακή εργασία

2022-07-11

2022-09-19T07:51:33Z


Σύμφωνα με την παρακάτω πτυχιακή εργασία, τα παιδιά με σύνδρομο Down ξεχωρίζουν από τον υπόλοιπο κόσμο, εξαιτίας ενός παραπάνω χρωμοσώματος στο 21ο ζεύγος, γι’ αυτό και ονομάζεται αλλιώς Τρισωμία 21. Συγκεκριμένα στην παρούσα εργασία γίνεται αναφορά στις μη γλωσσικές επικοινωνιακές δεξιότητες των βρεφών με σύνδρομο Down από την βρεφική μέχρι την προσχολική ηλικία. Η μέθοδος που ακολουθείται είναι η ποιοτική έρευνα, μελετώντας επτά μελέτες περίπτωσης παιδιών με Σύνδρομο Down και τυπικών αναπτυσσόμενων παιδιών. Αρχικά, παρουσιάζονται στοιχεία που σχετίζονται με την επικοινωνιακή ικανότητα βρεφών με τυπική ανάπτυξη και στη συνέχεια καταγράφονται τα χαρακτηριστικά που κάνουν ξεχωριστά τα βρέφη με σύνδρομο Down ως προς τον τρόπο που επικοινωνούν με τους γύρω τους. Καταγράφονται πληροφορίες σχετικές με τις επικοινωνιακές χειρονομίες που χρησιμοποιούν τα βρέφη τυπικής ανάπτυξης καθώς και τα βρέφη με Σύνδρομο Down. Οι κύριοι στόχοι της εργασίας είναι η μελέτη των επικοινωνιακών χειρονομιών στον Αλληλοσυντονισμό της προσοχής δηλαδή, παιδιών με Σύνδρομο Down σε συνδυασμό με φωνοποίηση ή λέξη και οι διαφορές, ως προς την επικοινωνία, που παρουσιάζονται ανάμεσα σε αυτά τα παιδιά σε σχέση με τα τυπικά αναπτυσσόμενα βρέφη. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν δείχνουν ότι τα βρέφη με Σύνδρομο Down έχουν την τάση να επικοινωνήσουν με τους γύρω τους, με μεγαλύτερη όμως χρονική καθυστέρηση από τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά και επίσης, χρειάζονται την κατάλληλη ενθάρρυνση από το οικογενειακό τους περιβάλλον. Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι γονείς των παιδιών με ΣD χρησιμοποιούν περισσότερο κατευθυνόμενη επικοινωνία σε αντίθεση με το οικογενειακό περιβάλλον παιδιών τυπικής ανάπτυξης που η επικοινωνία είναι αυθόρμητη από το ίδιο το παιδί. Επίσης, από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι και οι δυο ομάδες παιδιών χρησιμοποιούν περισσότερο τον Αλληλοσυντονισμό της προσοχής για να επικοινωνήσουν και λιγότερο το Συμβολικό παιχνίδι. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην συγκεκριμένη εργασία, συνεισφέρει στην επιστημονική γνώση των μη γλωσσικών επικοινωνιακών ικανοτήτων παιδιών με ΣD.


Bρέφη τυπικής ανάπτυξης
Kατευθυνόμενη επικοινωνία
Σύνδρομο Down
Μη γλωσσικές επικοινωνιακές ικανότητες
Aυθόρμητη επικοινωνία
Αλληλοσυντονισμός της προσοχής

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)