Αποτελεσματικότητα προγραμμάτων κοινωνικο-συναισθηματικής μάθησης στο σχολικό περιβάλλον ως προς την κατάθλιψη-αυτοκτονία. Βιβλιογραφική ανασκόπηση

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αποτελεσματικότητα προγραμμάτων κοινωνικο-συναισθηματικής μάθησης στο σχολικό περιβάλλον ως προς την κατάθλιψη-αυτοκτονία. Βιβλιογραφική ανασκόπηση

Δαφερέρα, Αγγελική - Σταματία

Kornarou, Eleni
Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας
Sergentanis, Theodoros N.
Koulierakis, George
Δημόσιας Υγείας
Σχολή Δημόσιας Υγείας

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2022-09-30

2022-11-02T11:51:25Z


ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Οι ψυχικές διαταραχές αποτελούν ένα σημαντικό ζήτημα για τον εφηβικό πληθυσμό, καθώς η φύση του αναπτυξιακού σταδίου και οι έντονες εναλλαγές στη διάθεσή τους μπορεί να μην κινητοποιήσουν τον περίγυρό τους. Η κατάθλιψη και οι αυτοκτονικές τάσεις ή απόπειρες, μάλιστα, αποτελούν μια συχνή κατάσταση με την οποία έρχονται αντιμέτωποι οι έφηβοι. Ωστόσο, η προαγωγή της ψυχικής υγείας κ σε διάφορα πλαίσια ψυχικής υγείας χρειάζεται να αποτελεί πρωταρχικό παράγοντα στην ενημέρωση και εκπαίδευση των εφήβων. ΣΚΟΠΟΣ: Σκοπό λοιπόν, της παρούσας έρευνας που στηρίζεται στη μέθοδο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης ερευνών και μελετών, αποτελεί η αναζήτηση αποτελεσματικών προγραμμάτων εκπαίδευσης των εφήβων γύρω από τα θέματα της κατάθλιψης και της αυτοκτονικότητας. ΜΕΘΟΔΟΣ: πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση με αναζήτηση στις βάσεις δεδομένων:Google Scholar,PubMed,Eric, PhycInfo και επιλέχθηκαν οι πιο σχετικές έρευνες τα τελευταία έτη. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Από τη αναζήτηση προέκυψαν δέκα μελέτες επί του θέματος, οι οποίες και αξιολογούσαν προγράμματα σχετικά με την εφηβική κατάθλιψη και την εφηβική αυτοκτονικότητα. Τα προγράμματα αυτά στηρίζονται, κυρίως, στην εκπαίδευση και ενημέρωση των μαθητών σχετικά με ζητήματα ψυχικής υγείας και τους φορείς που δύνανται να απευθυνθούν για βοήθεια και υποστήριξη. Η αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αυτών καταδεικνύει ότι δύνανται να εφαρμοστούν στα σχολεία, ενώ μπορούν να προσαρμοστούν και στα ελληνικά δεδομένα και να εφαρμοστούν και στα ελληνικά σχολεία. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Ως πόρισμα της ανασκόπησης μπορεί να υποστηριχθεί ότι, στο σύγχρονο σχολείο που αποσκοπεί στην ολιστική ανάπτυξη και πρόοδο των μαθητών, προγράμματα Κοινωνικο-συναισθηματικής Μάθησης με θέμα την κατάθλιψη και την αυτοκτονικότητα χρειάζεται να περιλαμβάνονται στη βασική εκπαίδευση. Μάλιστα, η συνεχής έρευνα γύρω από τα ζητήματα αυτά έχει αναδείξει ιδιαίτερα αποτελεσματικά προγράμματα προς την κατεύθυνση αυτή.


Adolescence
Social-emotional learning
Awareness
Ψυχική υγεία
Intervention programs
Mental health
Depression
Ευαισθητοποίηση
Αυτοκτονικότητα
Suicidality
Εφηβεία
Προγράμματα παρέμβασης
Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
Κατάθλιψη

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ - Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Δημόσια Υγεία

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)