Ανάπτυξη δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό. Θεωρητική εξέταση της σχέσης αυτισμού με την τέχνη και την τεχνολογία. Προσπάθεια ένταξης ενός παιδιού με αυτισμό στον χώρο του ΒΝΣ με τη βοήθεια δραστηριοτήτων τέχνης

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ανάπτυξη δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό. Θεωρητική εξέταση της σχέσης αυτισμού με την τέχνη και την τεχνολογία. Προσπάθεια ένταξης ενός παιδιού με αυτισμό στον χώρο του ΒΝΣ με τη βοήθεια δραστηριοτήτων τέχνης

Ναούμη, Αλεξάνδρα

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Καμμένου, Αθηνά
Ρουφίδου, Ειρήνη
HATZIGIANNI, MARIA
Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Πτυχιακή εργασία

2022-10-03

2022-11-29T08:14:43Z


Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης έγινε ανασκόπηση ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας, με σκοπό να διερευνηθεί κατά πόσο τα διαγνωσμένα με αυτισμό παιδιά είναι ικανά να αναπτύξουν σημαντικές, για την ζωή τους δεξιότητες με την βοήθεια της τέχνης και της τεχνολογίας. Ο αυτισμός είναι μια ισόβια διαταραχή, αποτέλεσμα νευρολογικής δυσλειτουργίας, η οποία χαρακτηρίζεται από σοβαρά ελλείμματα σε όλους τους τομείς ανάπτυξης ταυτόχρονα. Η πρόωρη και έγκυρη διάγνωση αποτελεί προϋπόθεση για την πρώιμη και εντατική παρέμβαση, όπου με τις κατάλληλες και προσαρμοσμένες στις ανάγκες και ικανότητες του ατόμου μεθόδους, θα διεκδικήσει μια καλύτερη ποιότητα ζωής, καταπολεμώντας, ταυτόχρονα, τον κοινωνικό αποκλεισμό. Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως στόχο την ένταξη ενός παιδιού με αυτισμό κατά τη διάρκεια πρακτικής άσκησης της ερευνήτριας, ως παιδαγωγό, σε παιδικό σταθμό της Αθήνας. Κύριος σκοπός της ερευνήτριας-παιδαγωγού ήταν η προσαρμογή του παιδαγωγικού της προγράμματος με τρόπο, που να συμπεριλαμβάνει και το παιδί με αυτισμό, προτείνοντας του εναλλακτικούς τρόπους συμμετοχής στις δράσεις της ομάδας. Παρά το σύντομο χρονικό πλαίσιο, τα αποτελέσματα της μελέτης φάνηκαν ενθαρρυντικά, με την συμμετοχή του στις δραστηριότητες να αυξάνεται συνεχώς, τις στερεοτυπίες να μειώνονται και την επικοινωνία να γίνεται εφικτή.


Ένταξη
Ανάπτυξη δεξιοτήτων
Αυτισμός
Τέχνη
Τεχνολογία

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)