Μελέτη προσάραξης πλοίου και επίδραση στην ευστάθειά του

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Μελέτη προσάραξης πλοίου και επίδραση στην ευστάθειά του

Μπεθάνης, Ιωάννης

Σχολή Μηχανικών
Θεοδουλίδης, Αλέξανδρος
Τίγκας, Ιωάννης
Πέππα, Σοφία
Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών

Διπλωματική εργασία

2022-12-07

2022-12-14T07:03:34Z


Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό την μελέτη προσάραξης πλοίου με χρήση της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων και την μελέτη της επίδρασης της προσάραξης στην ευστάθεια του πλοίου. Στο θεωρητικό μέρος γίνεται αναφορά σε στατιστικά και φωτογραφικά στοιχεία που αφορούν το ατύχημα της προσάραξης. Επιπλέον, γίνεται αναφορά στην εξέλιξη των κανονισμών ως προς τα μέτρα που λαμβάνονται κατά τη σχεδίαση για την αποφυγή των συνεπειών της προσάραξης. Στο θεωρητικό μέρος γίνεται επίσης περιγραφή της μεθόδου των πεπερασμένων στοιχείων και της μη γραμμικής ανάλυσης με αυτή τη μέθοδο. Ενώ, γίνεται και αναφορά σε μελέτες σχετικά με την ανάλυση της προσάραξης με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων. Στο τεχνικό μέρος της εργασίας, περιγράφεται το σενάριο προσάραξης που εξετάζεται, παρουσιάζεται το μοντέλο του αμπαριού και των υφάλων που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάλυση, περιγράφονται οι σχεδιαστικές παραδοχές που έγιναν στο μοντέλο, αναλύονται οι ρυθμίσεις της ανάλυσης ως προς την επιλογή των ιδιοτήτων των υλικών, την εισαγωγή των ιδιοτήτων της γεωμετρίας, την σύνδεση μεταξύ των στοιχείων του μοντέλου, την δημιουργία του πλέγματος, την επιλογή της ταχύτητας της ανάλυσης, την επιλογή των οριακών συνθηκών και των ρυθμίσεων της ανάλυσης. Κατά το πέρας των παραπάνω, παρουσιάζονται οι αναλύσεις που πραγματοποιούνται και αξιολογούνται τα αποτελέσματα ως προς την αξιοπιστία τους, ως προς την επίδραση διάφορων ταχυτήτων στα αποτελέσματα, ως προς την επίδραση της έκτασης του μοντέλου, ως προς τον ενεργειακό ισολογισμό και ως προς την απόκριση της κατασκευής με βάση τις αρχές της μηχανικής. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας εξετάζεται η ευστάθεια του πλοίου μετά από προσάραξη. Παρουσιάζεται η γάστρα που χρησιμοποιείται, περιγράφονται οι καταστάσεις φόρτωσης και τα σενάρια προσάραξης που εξετάζονται και τέλος αξιολογούνται τα αποτελέσματα με ορισμένα κριτήρια ευστάθειας του Διεθνή Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO – International Maritime Organization).


Μέθοδος πεπερασμένων στοιχείων
Προσάραξη πλοίου
Ευστάθεια πλοίου

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Ναυπηγών Μηχανικών - Διπλωματικές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)