Πληροφοριακή παιδεία και σχολικές βιβλιοθήκες εκπαιδευτικών ιδρυμάτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ιδιωτικού τομέα

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Πληροφοριακή παιδεία και σχολικές βιβλιοθήκες εκπαιδευτικών ιδρυμάτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του ιδιωτικού τομέα

Δαμασκηνού, Αικατερίνη

Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Vraimaki, Eftichia
Koulouris, Alexandros
Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης
Kouis, Dimitris
Διαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2023-01-09

2023-01-16T08:52:06Z


Με την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις σύγχρονες απαιτήσεις ο ρόλος του βιβλιοθηκονόμου ξεπερνά το στερεότυπο του συντηρητικού επαγγελματία με το εσωστρεφές προφίλ, και αποκτά ένα διαφοροποιημένο και πολύ πιο δυναμικό ρόλο. Οι βιβλιοθηκονόμοι συνεργάζονται με τα μέλη της σχολικής κοινότητας και εμπλέκονται δυναμικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σκοπός είναι να συμβάλουν στην επίδοση των μαθητών μέσω της παροχής προγραμμάτων Πληροφοριακής Παιδείας, που επιτρέπουν την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών μέσω σύγχρονων πρακτικών και διδακτικών μεθόδων. Οι βιβλιοθηκονόμοι (teacher-librarians) προχωρούν με το σχεδιασμό και την αξιολόγηση ειδικών εργασιών που βασίζονται στη χρήση πηγών με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία της έρευνας και την αξιολόγηση και αξιοποίηση της πληροφορίας. Στην εν λόγω εργασία γίνεται προσπάθεια να απαντηθούν ερωτήματα που αφορούν τη σημασία ύπαρξης μαθημάτων Πληροφοριακής Παιδείας στα σχολεία με τη συμβολή και το καθοριστικό ρόλο των σχολικών βιβλιοθηκών και των βιβλιοθηκονόμων στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα, που προετοιμάζει τους μαθητές να σταθούν ευέλικτοι και ικανοί στην επίλυση προβλημάτων και στη λήψη αποφάσεων. Μέσω των αποτελεσμάτων έρευνας, τα οποία προέκυψαν με τη διανομή ερωτηματολογίου που απευθύνθηκε σε βιβλιοθηκονόμους που εργάζονται σε βιβλιοθήκες που στηρίζουν τη λειτουργία ιδιωτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποτυπώνεται η σημασία και το περιεχόμενο των προγραμμάτων Πληροφοριακής Παιδείας που προσφέρουν οι βιβλιοθηκονόμοι και η εμπειρία και ανταπόκριση που έχουν τα παιδιά από τα μαθήματα που έχουν παρακολουθήσει.


Private schools
Ιδιωτικά σχολεία
Τeacher librarian
Σχολικές βιβλιοθήκες
Secondary education
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Πληροφοριακή παιδεία
School libraries
Ιnformation literacy

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διαχείριση Πληροφοριών σε Βιβλιοθήκες, Αρχεία, Μουσεία

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)