Οι γνώσεις των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση κρίσεων υγείας σε σχολικό περιβάλλον που φοιτούν μαθητές/τριες με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες

Οι γνώσεις των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση κρίσεων υγείας σε σχολικό περιβάλλον που φοιτούν μαθητές/τριες με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες

Γαλανάκη, Μαρία

Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας
Παπαβασιλόπουλος, Βασίλειος
Sergentanis, Theodoros N.
Δημόσιας Υγείας
Σχολή Δημόσιας Υγείας
Fouskas, Theodoros

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2022-11-30

2023-01-24T13:38:29Z


Τα σχολικά ατυχήματα και οι κρίσεις υγείας είναι συχνές δυσμενείς καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν στο σχολικό περιβάλλον. Σκοπός της έρευνας ήταν να μελετήσει τις γνώσεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε σχολεία με μαθητές/τριες με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες σχετικά με την αντιμετώπιση κρίσεων υγείας στο σχολικό περιβάλλον, και να διερευνήσει την ετοιμότητα των σχολείων ως προς την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών και κρίσεων υγείας στο σχολικό περιβάλλον. Η παρούσα έρευνα είναι ποσοτική συγχρονική και η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη βοήθεια ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από 60 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται σε ειδικά σχολεία στην Αττική όπου φοιτούν μαθητές/τριες με προβλήματα όρασης και πολλαπλές αναπηρίες. Διαπιστώθηκε ότι συμβαίνουν αρκετά συχνά σχολικά ατυχήματα και ότι ο κυριότερος παράγοντας πρόκλησης ατυχημάτων είναι η επιθετική συμπεριφορά των μαθητών. Επίσης, διαπιστώθηκε καλή σχολική ετοιμότητα όσον αφορά τις περιπτώσεις σεισμού και επιθετικής συμπεριφοράς των μαθητών/εκφοβισμού, μέτρια σχολική ετοιμότητα όσον αφορά τις περιπτώσεις πυρκαγιών και επιδημίας, και κακή σχολική ετοιμότητα όσον αφορά την περίπτωση πλημμύρων. Επίσης, βρέθηκε ότι ο εφοδιασμός του σχολείου και οι σχολικές κτιριακές εγκαταστάσεις είναι μέτρια ικανοποιητικά. Όσον αφορά την επιμόρφωση/πρακτική εξάσκηση των εκπαιδευτικών σχετικά με περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, διαπιστώθηκε ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχουν επιμόρφωση και όχι πρακτική εξάσκηση. Συμπερασματικά, προτείνεται έμφαση στην πρακτική εξάσκηση των εκπαιδευτικών σχετικά με τη διαχείριση περιστατικών έκτακτης ανάγκης, αύξηση της σχολικής ετοιμότητας στη διαχείριση και πρόληψη κρίσεων υγείας και κατάλληλη ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών μετά από κρίσεις υγείας.


Σχολικά ατυχήματα
Κρίσεις στην υγεία
Διαχείριση έκτακτων αναγκών
Σχολική ετοιμότητα
Γνώσεις εκπαιδευτικών
Διαχείριση κρίσεων

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ - Τμήμα Πολιτικών Δημόσιας Υγείας - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Δημόσια Υγεία

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)