Η συμβολή της σχολικής ηγεσίας στη διαχείριση της πανδημίας COVID-19 σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αττικής

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η συμβολή της σχολικής ηγεσίας στη διαχείριση της πανδημίας COVID-19 σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αττικής

Καραγκούνη, Ειρήνη Χρυσοβαλάντου
Κουμή, Θεοδώρα-Μαρία

Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Πιερράκος, Γεώργιος
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Yannas, Prodromos
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2023-02

2023-02-20T08:16:46Z


Η έλευση της πανδημικής κρίσης Covid-19 επέφερε συνέπειες όχι μόνο στον χώρο της υγείας, της κοινωνίας, αλλά και της οικονομίας. Ο χώρος της εκπαίδευσης δε θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος απ’ όλα αυτά, καθώς ήρθε αντιμέτωπος με μία σειρά από προκλήσεις, οι οποίες πρωτίστως αφορούσαν τη διασφάλιση της υγείας των εκπαιδευτικών και των μαθητών, αλλά και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αξιοποιώντας δύο μορφές τηλεκπαίδευσης, τη σύγχρονη και την ασύγχρονη. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν νέα δεδομένα αναφορικά με τη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Οι σχολικοί ηγέτες ως εκτελεστές διοικητικών καθηκόντων κλήθηκαν να διαχειριστούν πρωτόγνωρα γεγονότα, συνειδητοποιώντας ότι έπρεπε να αλλάξουν πολλές από τις συνήθειές τους και κατά συνέπεια τις μέχρι τούδε ηγετικές τους πρακτικές. Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται να μελετηθεί ο τρόπος ανταπόκρισης των σχολικών ηγετών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην κρίση Covid-19, διερευνώντας τις πρακτικές ηγεσίας που υιοθέτησαν και εν τέλει συνέβαλαν στη διαμόρφωσή τους. Η έρευνα εκπονήθηκε τον Νοέμβριο του 2022 έχοντας ως δείγμα 8 διευθυντές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Α΄ Αθήνας. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη, που περιλάμβανε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, οι οποίες συντάχθηκαν από τις ίδιες τις ερευνήτριες. Από την καταγραφή των αποτελεσμάτων προκύπτουν νέες προσεγγίσεις ηγεσίας από την μεριά των διευθυντών, όπως η συνεργατικότητα, η εμπλοκή των άλλων στην ηγεσία και η προσαρμοστικότητα. Οι προκλήσεις με τις οποίες ήρθαν αντιμέτωποι οι σχολικοί ηγέτες περιλάμβαναν την ετοιμότητα μαθητών και εκπαιδευτικών για τη διαδικτυακή διδασκαλία και μάθηση, τη διασφάλιση της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αλλά και την ειλικρινή επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους. Παράλληλα, αναδείχθηκαν ευκαιρίες οι οποίες σχετίζονται με την ενίσχυση της ψηφιακής διδασκαλίας και μάθησης και την κατανομή ηγεσίας. Επιπλέον, η παρούσα μελέτη υπογραμμίζει μια σειρά από συνέπειες για μελλοντική πρακτική, όπως είναι η πρόληψη, η προετοιμασία, η προτεραιότητα στην ευημερία, η αποτελεσματική επικοινωνία, η συνεργασία και η αξιοποίηση ευκαιριών.


Πανδημία
Covid-19
Σχολική ηγεσία

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)