Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εκπαιδευτικών λογισμικών για την εκπαίδευση μαθητών με ΔΕΠ-Υ στα πλαίσια της συμπερίληψης

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εκπαιδευτικών λογισμικών για την εκπαίδευση μαθητών με ΔΕΠ-Υ στα πλαίσια της συμπερίληψης

Μέλη, Καλλιόπη

Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών
Νταλιάνης, Κλήμης
KARKALOUSOS, PETROS
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
Βιοϊατρικές Μέθοδοι και Τεχνολογία στη Διάγνωση

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2023-02-20

2023-02-20T09:04:08Z


Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ), αποτελεί μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή οργανικής αιτιολογίας που χαρακτηρίζεται από ένα εύρος συμπτωμάτων τα οποία επηρεάζουν τη λειτουργικότητα του παιδιού και του προκαλούν σημαντικές δυσκολίες σε πολλούς τομείς της καθημερινής του ζωής. Τα τρία βασικά χαρακτηριστικά της είναι η απροσεξία, η υπερκινητικότητα και η παρορμητικότητα. Η εμφάνισή της αποδίδεται κυρίως σε γενετικούς παράγοντες και σε ένα μικρό ποσοστό σε περιβαλλοντικούς. Ταξινομείται σε τρεις μορφές ανάλογα με τα χαρακτηριστικά που εμφανίζονται - Απρόσεκτος Τύπος, Υπερκινητικός - Παρορμητικός, Συνδυασμένος Τύπος. Σύμφωνα με το επίσημο εγχειρίδιο τυπολογικής ταξινόμησης DSM IV τα συμπτώματα πρέπει να έχουν κάνει την εμφάνισή τους πριν από το 7ο έτος ηλικίας του παιδιού και να μην αντιστοιχούν στο αναπτυξιακό του επίπεδο. Υπάρχει μια πολύπλευρη προσέγγιση όσον αφορά τη θεραπευτική παρέμβαση για τη ΔΕΠ-Υ αφού σχεδόν όλοι οι τομείς της ζωή του παιδιού φαίνεται να επηρεάζονται. Η συμπεριληπτική εκπαίδευση αποτελεί κεντρική ιδέα σε όλα τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα και σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συμβάλει τον ριζικό μετασχηματισμό του σχολείου ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στις ανάγκες όλων μαθητών. Οι δυνατότητες που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες συμβάλουν στην καλύτερη πρόσβαση στη γνώση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, παρέχοντας ανάπτυξη κινήτρων και ενίσχυση της ανακαλυπτικής μάθησης. Ενδεδειγμένα εκπαιδευτικά λογισμικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν συμπληρωματικά με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας εμπλουτίζοντας και καθιστώντας τη μάθηση περισσότερο ενδιαφέρουσα προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών με ΔΕΠ-Υ.


Συμπερίληψη
Απροσεξία
Επιτελικές λειτουργίες
Μνήμη εργασίας
ΔΕΠ-Υ

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Βιοϊατρικές Μέθοδοι και Τεχνολογία στη Διάγνωση

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.