Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εκπαιδευτικών λογισμικών για την εκπαίδευση μαθητών με ΔΕΠ-Υ στα πλαίσια της συμπερίληψης

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εκπαιδευτικών λογισμικών για την εκπαίδευση μαθητών με ΔΕΠ-Υ στα πλαίσια της συμπερίληψης

Μέλη, Καλλιόπη

Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών
Νταλιάνης, Κλήμης
KARKALOUSOS, PETROS
Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας
Βιοϊατρικές Μέθοδοι και Τεχνολογία στη Διάγνωση

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2023-02-20

2023-02-20T09:04:08Z


Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ), αποτελεί μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή οργανικής αιτιολογίας που χαρακτηρίζεται από ένα εύρος συμπτωμάτων τα οποία επηρεάζουν τη λειτουργικότητα του παιδιού και του προκαλούν σημαντικές δυσκολίες σε πολλούς τομείς της καθημερινής του ζωής. Τα τρία βασικά χαρακτηριστικά της είναι η απροσεξία, η υπερκινητικότητα και η παρορμητικότητα. Η εμφάνισή της αποδίδεται κυρίως σε γενετικούς παράγοντες και σε ένα μικρό ποσοστό σε περιβαλλοντικούς. Ταξινομείται σε τρεις μορφές ανάλογα με τα χαρακτηριστικά που εμφανίζονται - Απρόσεκτος Τύπος, Υπερκινητικός - Παρορμητικός, Συνδυασμένος Τύπος. Σύμφωνα με το επίσημο εγχειρίδιο τυπολογικής ταξινόμησης DSM IV τα συμπτώματα πρέπει να έχουν κάνει την εμφάνισή τους πριν από το 7ο έτος ηλικίας του παιδιού και να μην αντιστοιχούν στο αναπτυξιακό του επίπεδο. Υπάρχει μια πολύπλευρη προσέγγιση όσον αφορά τη θεραπευτική παρέμβαση για τη ΔΕΠ-Υ αφού σχεδόν όλοι οι τομείς της ζωή του παιδιού φαίνεται να επηρεάζονται. Η συμπεριληπτική εκπαίδευση αποτελεί κεντρική ιδέα σε όλα τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα και σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συμβάλει τον ριζικό μετασχηματισμό του σχολείου ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στις ανάγκες όλων μαθητών. Οι δυνατότητες που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες συμβάλουν στην καλύτερη πρόσβαση στη γνώση και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, παρέχοντας ανάπτυξη κινήτρων και ενίσχυση της ανακαλυπτικής μάθησης. Ενδεδειγμένα εκπαιδευτικά λογισμικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν συμπληρωματικά με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας εμπλουτίζοντας και καθιστώντας τη μάθηση περισσότερο ενδιαφέρουσα προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών με ΔΕΠ-Υ.


Συμπερίληψη
Απροσεξία
Επιτελικές λειτουργίες
Μνήμη εργασίας
ΔΕΠ-Υ

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ - Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Βιοϊατρικές Μέθοδοι και Τεχνολογία στη Διάγνωση

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)