Το αναβαθμισμένο πρόγραμμα για το ολοήμερο σχολείο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρούσα κατάσταση, δυνάμεις, αδυναμίες και προοπτικές

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το αναβαθμισμένο πρόγραμμα για το ολοήμερο σχολείο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρούσα κατάσταση, δυνάμεις, αδυναμίες και προοπτικές

Βαλαβάνη, Μαρία
Ανδριοπούλου, Χριστίνα-Άννα

Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Spyridakos, Athanasios
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Yannas, Prodromos
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2023-02-16

2023-02-21T13:16:18Z


Κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023, επιχειρήθηκε στην Ελλάδα για πρώτη φορά η επιμήκυνση του ωραρίου του ολοήμερου σχολείου μέχρι τις 17:30. Στην προσπάθειά της, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να καλύψει σε μεγαλύτερο βαθμό τις κοινωνικές ανάγκες και να ικανοποιήσει την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για αποτελεσματική απασχόληση των παιδιών, πρότεινε την πιλοτική υλοποίηση ενός διευρυμένου τύπου ολοήμερου σχολείου. Στο νέο Αναβαθμισμένο Ολοήμερο, όπως ονομάστηκε ο νέος τύπος ολοήμερου σχολείου, εντάχθηκαν κατά το τελευταίο δίωρο λειτουργίας του ολοήμερου οι εκπαιδευτικοί μαθητικοί όμιλοι, προσφέροντας τη δυνατότητα παροχής πρόσθετων εκπαιδευτικών και διδακτικών εμπειριών. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν, να διερευνηθεί εάν το Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Σχολείο εξυπηρετεί τον σκοπό δημιουργίας του και να προτείνει τρόπους βελτίωσης του θεσμού. Με τη χρήση του εργαλείου SWOT analysis επιχειρήσαμε να αποδελτιώσουμε το σύνολο των αδυναμιών αλλά και των δυνάμεων του σύγχρονου ολοήμερου, να διερευνήσουμε το εσωτερικό αλλά και το εξωτερικό του περιβάλλον, με στόχο την ενδυνάμωση του θεσμού. Αξιοποιήσαμε τη μέθοδο της μεικτής έρευνας. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήσαμε ποσοτική έρευνα χρησιμοποιώντας ως εργαλείο πρωτότυπο ερωτηματολόγιο με ανοικτού και κλειστού τύπου ερωτήσεις σε δείγμα 324 γονέων, καθώς και ποιοτική έρευνα με τη διεξαγωγή συνεντεύξεων σε 11 εκπαιδευτικούς της περιφέρειας Αττικής. Από τα αποτελέσματα των δύο ερευνών προέκυψαν τα δυνατά και αδύνατα σημεία, καθώς και οι ευκαιρίες και οι απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος του Νέου Αναβαθμισμένου Ολοήμερου Σχολείου. Δημιουργήσαμε πίνακα SWOT ώστε να προτείνουμε στρατηγικές επιλογές για τη σύνταξη στρατηγικού σχεδιασμού για το Αναβαθμισμένο Ολοήμερο. Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας αυτής είναι η μεγάλη συσχέτιση της ικανοποίησης των γονέων με τη συχνότητα επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς. Από τις απόψεις των γονέων προέκυψε η ανάγκη ύπαρξης ενός Αναβαθμισμένου Ολοήμερου Σχολείου, το οποίο να εξυπηρετεί τους εργαζόμενους γονείς και να παρέχει ταυτόχρονα υψηλού επιπέδου εκπαίδευση στους μαθητές. Δεδομένου ότι η δημόσια εκπαίδευση αποτελεί την κοιτίδα των πολιτών του μέλλοντος, αντιλαμβανόμαστε τη σημασία του ορθού σχεδιασμού αλλά και της επαναξιολόγησής της, με στόχο την ενδυνάμωση της κοινωνίας.


Primary education
Ικανοποίηση γονέων
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Αναβαθμισμένο ολοήμερο
Upgraded full day
Διευρυμένο πρόγραμμα
Full day school
Ολοήμερο σχολείο
Parent satisfaction
Extended program

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)