Ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από τη στήριξη της πολιτείας για τη στελέχωση, την υποδοχή και την ένταξή τους στις σχολικές μονάδες

This item is provided by the institution :
University of West Attica   

Repository :
Institutional Repository Polynoe   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από τη στήριξη της πολιτείας για τη στελέχωση, την υποδοχή και την ένταξή τους στις σχολικές μονάδες

Κουρούκλη, Χριστίνα
Ρούσσου, Ιωάννα- Αντωνία

Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Spyridakos, Athanasios
Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Yannas, Prodromos
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2023-02-16

2023-02-21T14:31:44Z


Είναι ευρέως γνωστό πως η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος εξαρτάται από την αποτελεσματικότητα του διδακτικού έργου και κατά συνέπεια από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Παράλληλα, η αποτελεσματική διδασκαλία βρίσκεται σε άμεση συσχέτιση με τα κίνητρα του εκπαιδευτικού, την επαγγελματική του ικανοποίηση καθώς και από τις συνθήκες εργασίας στη σχολική μονάδα όπου εργάζεται ο εκπαιδευτικός. Ταυτόχρονα, ο τρόπος πρόσληψης αλλά και η ένταξη των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα αποτελούν άρρηκτους παράγοντες για την αύξηση/μείωση της επαγγελματικής τους ικανοποίησης. Η συγκεκριμένη έρευνα επικεντρώνεται στη μέτρηση της ικανοποίησης των εκπαιδευτικών από τη στήριξη της πολιτείας στη στελέχωσή τους στις δομές εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα έχει ως σκοπό να διερευνήσει την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από τον τρόπο πρόσληψής τους και ειδικότερα την υποδοχή, την αποδοχή, την ένταξη και την υποστήριξη του εκπαιδευτικού από την πολιτεία στο νέο εργασιακό περιβάλλον. Η βιβλιογραφική έρευνα απέδειξε ότι το θέμα της εργασιακής ικανοποίησης έχει απασχολήσει πληθώρα μελετητών σε όλα τα επαγγέλματα καθώς επιδρά στην ανάπτυξη κινήτρων των εργαζομένων και στην αύξηση της παραγωγικότητάς τους. Παρόλα αυτά, ιδιαίτερα τα τρία τελευταία χρόνια που διορίσθηκαν πολλοί νέοι εκπαιδευτικοί, εντοπίστηκε ένα κενό στην έρευνα καθώς δεν έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες που ερευνούν τη μέτρηση της εργασιακής ικανοποίησης των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών σε συσχέτιση με την υποστήριξη της πολιτείας σε αυτούς τους τομείς. Η έρευνα μας επιχειρεί λοιπόν να καλύψει αυτό το κενό και διεξάγεται με τη μεθοδολογία της MUSA (Multicriteria Satisfaction Analysis), γεγονός που της προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το δείγμα που συλλέχθηκε αποτελούνταν από 302 άτομα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί σε γενικές γραμμές δεν είναι ικανοποιημένοι από την υποστήριξη της πολιτείας, ενώ εμφανίζουν παράλληλα χαμηλό ποσοστό ικανοποίησης από τον τρόπο επιλογής. Αντιθέτως, δείχνουν να είναι περισσότερο ευχαριστημένοι από το εργασιακό τους περιβάλλον. Επιπρόσθετα, οι παράγοντες της διοικητικής διαδικασίας και του θεσμικού πλαισίου των προσλήψεων φαίνεται πως αποτελούν σημεία που χρήζουν άμεσης βελτίωσης.


Πολυκριτηριακή ανάλυση
Μέτρηση ικανοποίησης
MUSA
Ικανοποίηση εκπαιδευτικών
Επαγγελματική ικανοποίηση
Recruitment

Greek

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)