Απόψεις φοιτητών και παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας για την συνεκπαίδευση στην προσχολική αγωγή

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Απόψεις φοιτητών και παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας για την συνεκπαίδευση στην προσχολική αγωγή

Καραστάθη, Ιωάννα

Παπαηλιού, Χριστίνα
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Petrogiannis, Konstantinos
Ναυρίδη, Ευανθία
Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Πτυχιακή εργασία

2023-02-23

2023-03-17T10:02:15Z


Εισαγωγή: Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια απασχολεί την εκπαίδευση η ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ως εκπαιδευτική δομή το νηπιαγωγείο χαρακτηρίζεται από διάφορα στοιχεία που ευνοούν την εφαρμογή της ένταξης. η συνεκπαίδευση των παιδιών με και χωρίς εκπαιδευτικές ανάγκες στο κοινωνικό σχολείο θεωρείται ως κάτι το επιθυμιτό και αναγκαίο. Σκοπός: Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι πρώτον να μελετήσει τις απόψεις των ατόμων με ΑΜΕΑ που σχετίζεται με το είδος της διάγνωσης και αν αυτό διαφοροποιεί την εξέλιξη της συνεκπαίδευσης, δεύτερον να ερευνήσει τις απόψεις εκπαιδευτικών και φοιτητών για την επάρκεια υλικών στην τάξη που αφορά ΑΜΕΑ, τρίτον εάν η επιτυχία της συνεκπαίδευσης κρίνεται από την δεκτικότητα των υπολοίπων παιδιών, τέταρτον να μελετήσειςκατά πόσο η πολυετής εμπειρία των παιδαγωγών επηρεάζει τις απαντήσεις τους για την συνεκπαίδευση και πέμπτον να ερευνήσει αν υπάρχει διαφορά στις απαντήσεις των παιδαγωγών-κατόχων πτυχίου με εκείνων του μεταπτυχιακού. Μεθοδολογία-υλικό: Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στη παρούσα πτυχιακή έρευνα είναι ή ποσοτική έρευνα και για διεξαχθούν τα στατιστικά αποτελέσματα χρησιμοποιήθηκε Excel πρόγραμμα. Για την βιβλιογραφική μελέτη χρησιμοποιήθηκε Google scholar. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της παρούσας πτυχιακής έρευνας έδειξαν ότι οι απαντήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών και των φοιτητών ήταν περίπου όμοιες. Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων συμφωνεί απόλυτα απέναντι στην εξειδίκευση την οποία απαιτεί η συνεκπαίδευση για να ευδοκιμήσει. Στην συνέχεια, το μεγαλύτερο ποσοστό των ομάδων συμφωνεί απόλυτα, σχετικά με την διάθεση και αποδοχή των υπολοίπων παιδιών και την καθοριστική της σημασία για την επιτυχή έκβαση της συνεκπαίδευσης. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν ως επί το πλείστον για την αλληλοβοήθεια και την αμφίδρομη υποστήριξη ενός μεικτού τμήματος και οι φοιτητές διαφωνούν για την επίτευξη της συνεκπαίδευσης χωρίς την ειδική βοήθεια, Σχετικά με την θετική ανταπόκριση των γονέων, η πλειοψηφία απάντησε ουδέτερα, γεγονός το οποίο υποδηλώνει την επίγνωση της ανησυχίας και της σημασίας της γνώμης τους. Ακόμη, οι περισσότεροι φοιτητές απάντησαν ουδέτερα σχετικά με την διάκριση η οποία χαρακτηρίζει τις περιπτώσεις παράλληλης στήριξης.


Συνεκπαίδευση
Ένταξη
Προσχολική ηλικία
Παράλληλη στήριξη

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ - Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία - Πτυχιακές εργασίες

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.